شناسهٔ خبر: 32433410 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

تسهیلات ارزان قیمت به فعالیت های تولیدی در بوموسی اختصاص می یابد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید، گفت: از هر گونه کار و فعالیت های تولیدی در بوموسی با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و اعطای وام با نرخ پایین حمایت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود پاکزاد شامگاه دوشنبه در نشست بررسی راه های تسریع در توسعه شهرستان بوموسی، اظهار داشت: این شهرستان مهم و راهبردی بخشی از فرهنگ، تاریخ و خاک کشورمان است و توسعه آن یکی از اولویت های مهم حوزه اقتصادی استانداری است.
وی با تاکید بر تلاش همه دستگاه ها در جهت توسعه شهرستان بوموسی، تصریح کرد: باید با حمایت از بخش خصوصی زمینه رونق تولید، کار و فعالیت در این شهرستان فراهم گردد.
این مقام مسوول بیان داشت: شیلات، گردشگری، فرآوری، مونتاژ و کشاورزی از ظرفیت های مهم شهرستان بوموسی است که باید توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت شکوفا شوند.
پاکزاد تاکید کرد: باید هرچه سریعتر روند احداث سردخانه برای نگهداری محصولات شیلاتی در شهرستان بوموسی با توجه به ظرفیت های موجود در این بخش به بهره برداری برسد.
شهرستان بوموسی شامل جزایر بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.
جزیره بوموسی با 12 کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله 75 کیلومتری بندرلنگه و 57 کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.
جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.
7198/6048

نظر شما