شناسهٔ خبر: 32432876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

مجیدی «لوح وفا» می‌گیرد

صاحب‌خبر -



تنها عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران از حضور مجید مجیدی در جشنواره جهانی «صوفی‌سین» و اهدای جایزه ویژه این جشنواره همراه لوح تقدیر «وفا» به این فیلمساز خبر داد.
فروزنده اربابی با اعلام خبر برگزاری دومین دوره جشنواره «صوفی‌سین» به ایسنا گفته است: از اول تا هفتم ماه مه (یازدهم تا شانزدهم اردیبهشت)، به مناسبت ورود خانواده مولانا به قونیه، جشنواره جهانی عرفانی قونیه برگزار می‌شود و در آن فقط فیلم‌هایی که تم عرفانی و مذهبی دارند، پذیرفته می‌شوند. کارگردانان برجسته‌ای از ترکیه، فیلم‌ها و کارگردان‌هایی را برمی گزینند.
اربابی با اشاره به حضور مجید مجیدی در جشنواره «صوفی‌سین» اضافه کرده است: امسال دبیرخانه این جشنواره آقای مجیدی را با فیلم‌های
«بید مجنون» و «بچه‌های آسمان» دعوت کرده‌ و ایشان نیز قبول کرده‌اند. مجیدی در روزهای سوم تا ششم ماه مه (14 تا 17 اردیبهشت) در قونیه حضور خواهد یافت تا فیلم «بید مجنون» با حضور این کارگردان به نمایش درآید و در ادامه نیز با حضور او چند نشست‌ دانشگاهی و رسانه‌ای نیز برگزار شود. امسال تنها کارگردانی که جایزه ویژه جشنواره همراه لوح تقدیر «وفا» به او تعلق می‌گیرد آقای مجیدی است؛ اهدای این لوح قدردانی از کارگردان‌هایی است که به ریشه‌ها و باورهای معنوی و مذهبی خود وفادار مانده‌ باشند. مجید مجیدی را با بچه‌های آسمان می‌شناسند. او به خاطر این فیلم تحسین برانگیز به‌عنوان نخستین کارگردان ایرانی نامزد دریافت جایزه اسکار1998 شد. مجیدی همچنین چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم فجر گرفته است. فیلم رنگ خدا از جمله فیلم های به یادماندنی او است که مورد تحسین  جشنواره‌های بین‌المللی هم قرار گرفت. او در کارنامه کاری خود فیلم های پابرهنه تا هرات، بید مجنون، آن سوی ابرها، باران، المپیک در اردوگاه و... را دارد.

نظر شما