شناسهٔ خبر: 32432763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

برنامه امتحانات خرداد سطوح عالی حوزه علمیه قم اعلام شد

معاونت آموزش حوزه علمیه قم، برنامه امتحانات کتبی سطوح عالی پایه هفتم تا دهم حوزه علمیه قم طرح قدیم و جدید را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، معاونت آموزش حوزه علمیه قم، ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات خرداد سال تحصیلی 1398-1397، طلاب سطح عالی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، تمامی طلاب دارای کد محل تحصیل 529 و 530 اعم از آزاد، مراکز حوزوی و مؤسسات و غیره لازم است جهت ثبت‌نام دروس فقه، اصول و فلسفه و سایر دروس از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.com اقدام کنند.

این گزارش حاکی است، طلاب مدرسه جانبازان با کد 137 و نیز طلاب مراکز و مدارس فقهی که از مدیریت حوزه علمیه استان قم مجوز اجرای طرح قدیم را دارند باید جهت انتخاب درس و تعیین محل آزمون فقط از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

این گزارش می‌افزاید، طلاب در هر سال تحصیلی می‌بایست از طریق سایت معاونت آموزش، حداکثر تا 640 ساعت درس (اعم از نیم سال اول و دوم)، مشروط به اینکه نواقص خود را از پایه پایین به بالا تکمیل و درس انتخاب کنند. چنانچه ساعات انتخابی دروس نواقصی، کمتر از 640 ساعت باشد، طلاب می‌توانند باقی‌مانده ساعات آن را از پایه بالاتر درس انتخاب و در امتحان آن طبق ضوابط شرکت کنند.

 همه طلاب مشغول به تحصیل در مراکز تخصصی و مؤسسات آموزشی حوزه علمیه قم باید در سال تحصیلی 1398 ـ 1397 بر اساس ضوابط طرح ساماندهی سطوح عالی، در تمامی دروس فقه و اصول پایه‌های هفتم تا دهم شرکت کنند و از حضور و غیاب هم معاف نیستند و برای شرکت در امتحانات تأیید حضور مستمر در کلاس الزامی است.

گفتنی است، امتحانات پایان سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه قم از 22 خرداد آغاز و تا چهارم تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/4072/4090/

نظر شما