شناسهٔ خبر: 32432752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا بررسی می‌کند؛

انتصاب سلامی و یک تفسیر از بیانیه گام دوم انقلاب

بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد، شاهد ارائه تفاسیر متفاوتی از افراد مختلف نسبت به این بیانیه بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه امنیت و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد، شاهد ارائه تفاسیر متفاوتی از افراد مختلف نسبت به این بیانیه بودیم.

شاید یکی از مهمترین مواردی که در بیانیه گام دوم معظم‌له برجسته بود را می‌توان موضوع جوان‌گرایی نام برد که چه بسیار تفاسیر و تعاریفی از این جوان‌گرایی صورت گرفت که نه تنها موافق نظر رهبری نبود بلکه با مواضع ایشان مخالفت هم دارد.

این موضوع تا آنجا ادامه یافت که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های بعدی خودشان به این موضوع پرداخته و‌ تأکید کردن‌د جوان‌گرایی به معنای کنار گذاشتن افراد باسابقه و توانمند نیست.

ایشان تأکید می‌کنند که باید به عمق این موضوع رفت و آنچه مشخص است موضوع امید به آینده و اقدام و عمل جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی در آغاز دومین چهلمین سال انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید بر جوانگرایی و مسئولیت‌پذیری دارد اما هیچ‌گاه نمی‌گوید که در مسیر جوانگرایی باید افراد باتجربه و باسابقه را کنار گذاشت، بلکه در مواردی افراد باتجربه هم باید در میدان باشند، چه بسا جلوتر از جوانان.

روز نیمه شعبان و در شب سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر مهمی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منتشر شد و آن خبر این بود که حسین سلامی متولد سال ۱۳۳۹ فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

انتصاب سردار سرلشکر حسین سلامی به عنوان فرمانده مهمترین نهاد انقلابی کشور از سوی مقام معظم رهبری پیام مهمی به افرادی دارد که در تفسیر جوانگرایی گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری دچار اشتباه شده و یا  موضوع را به کلی وارونه دریافته بودند.

آنچه مورد اهمیت است این است که یک سردار ۶۰ ساله هم می‌تواند در ابتدای یک مسیر مدیریتی قرار بگیرد و منافاتی با بحث جوانگرایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن  اشاره کرده‌اند ندارد. پس بهتر است جاه‌طلب‌هایی که تیشه برداشته و قصد دارند ریشه‌های تنومند این نظام را با نام جوانگرایی بخشکانند، در این موضوع تأمل کنند.

انتهای پیام/4123/

نظر شما