شناسهٔ خبر: 32432581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پناهجویان در مرز آمریکا به انواع بیماری ها مبتلا هستند

مهاجران پناهجو که از مکزیک و آمریکای جنوبی به سمت آمریکا حرکت می کنند در پناهگاه های مرزی بسیار نامناسبی زندانی شده و به انواع بیماری ها مبتلا می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز،  مهاجران پناهجو که از مکزیک و آمریکای جنوبی به سمت آمریکا حرکت می کنند در پناهگاه های مرزی بسیار نامناسبی زندانی شده و به انواع بیماری ها مبتلا می شوند.

این پناهجویان در پناهگاه هایی در Tijuana مکزیک حبس می شوند و هفته های متمادی برای صدور مجوز ورود یا اخراج منتظر می مانند.

این انتظار طولانی در محیط های نامناسب در کنار مصرف غذای ناکافی، کمبود آب بهداشتی، عدم رعایت نکات بهداشتی و مسائلی همچون افسردگی و اضطراب در نهایت آنان را بیمار می کند. بسیاری از این افراد با خشونت دیگر پناهجویان مواجه شده و مورد ضرب و شتم نیز قرار می گیرند.

بررسی هایی که در مورد وضعیت 2000 نفر از این افراد توسط نیروهای داوطلب از ایالت کالیفرنیا صورت گرفته نشان می دهد سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله بیماری های متداول در میان ساکنان این پناهگاه است. همچنین اکثر این پناهجویان از نظر بهداشت دهان و دندان وضعیت بسیار نامطلوبی دارند و برخی نیز به مشکلات روانی جدی دچار شده اند.

تا قبل از مراجعه پزشکان و پرستاران داوطلب به این اردوگاه تنها یک پزشک و دو پرستار هر هفته یک بار به آن سر می زدند و تنها 5 الی 10 دقیقه را به هر پناهجو اختصاص می دادند.

این مشکلات در شرایطی در این پناهگاه وجود دارد که دولت آمریکا مدعی است افراد یادشده از سکونتگاه هایی کاملا ایمن برخوردارند، شرایط بهداشتی مناسبی دارند، از آموزش کافی بهره می گیرند، بر علیه آنها تبعیضی رخ نمی دهد، با همه آنها مطابق قانون برخورد می شود، از خانواده های این افراد محافظت می شود و به تنوع فرهنگی آنها احترام گذاشته می شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما