شناسهٔ خبر: 32429540 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

قابلیت دانلود همزمان اپلیکیشن‌ ها در پلی استور تحت تست است

مهتاب جهاندار

صاحب‌خبر -

اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه برای دانلود کردن بازی ها و نرم افزارهای مورد نیاز گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندرویدی تان به پلی استور گوگل مراجعه می کنید، حتما متوجه این موضوع شده اید که این فروشگاه رسمی ارائه اپلیکیشن های اندروید دستخوش تغییرات بزرگی شده است. اخیرا شاهد این موضوع بودیم که پلی استور گوگل به یک طراحی متریال جدید مجهز گردیده و بنابر اعلام گوگل در آینده آپدیت های مختلفی برای پلی استور ارائه می شود.

در کنار این موضوع مشاهده شده است که چندین آپدیت سیستمی برای این فروشگاه عرضه گردیده و به احتمال زیاد در آینده نیز این پروسه ادامه خواهد یافت. اما تقریبا مدت طولانی است که امکان دانلود کردن همزمان اپلیکیشن ها در این سرویس متوقف گردیده است ولی خبرهای رسیده حاکی از آن است که به دنبال تغییرات جدید پلی استور، احتمالا این ویژگی نیز به آن بر می گردد. این قابلیت که از ابتدا در این سرویس حضور داشت پس از مدتی به دلیل محدودیت های موجود توسط گوگل حذف شد. ولی به نظر می رسد که گذشت مدت زیادی از این اتفاق، حال زمان آن رسیده است که گوگل این ویژگی را دوباره به فروشگاهش اضافه کند. به دنبال همین موضوع برخی از کاربران اعلام کرده‌ اند که این قابلیت را مشاهده کرده و در مواردی از آن استفاده نیز گردیده است.

گویا فعال شدن امکان همزمان دانلود، به تغییرات سروری مربوط می شود و اگر تا این لحظه شما از این امکان بی بهره مانده اید، جای هیچ نگرانی نیست، چرا که به مرور زمان این ویژگی به تمامی سرورهای گوگل اضافه شده و از آن زمان شما دیگر نیاز نیست که برای دانلود و بروزرسانی اپلیکیشن ها تایم زیادی را صرف کنید. در کنار این آپدیت، قابلیت اشتراک گذاری داخلی اپلیکیشن نیز به تازگی فعال گردیده و با استفاده از آن توسعه دهنده ها می توانند یک نسخه ابتدایی و یا بروزرسانی مشخصی را با استفاده از دعوتنامه برای تعداد مشخصی از کاربران ارسال کنند.

در ادامه این تغییرات بنیادی، اعلام شده است که گوگل هیچ نقد و بررسی را برای نوع اپلیکیشن ها منتشر نخواهد کرد و همچنین با توجه به اینکه به نظر می رسد این چنین اپلیکیشن ها قوانین و مقررات گوگل را رعایت نکنند، این امکان در فرمی دیگر وجود دارد و حالا کمی با برنامه ‌تر خواهد شد. Play Protect بخش دیگری از پلی استور است که در روند این تغییرات، از یک نوع رابط کاربری متفاوت بهره مند شده است و علاوه بر آن کاربران از این پس قادر به جستجوی سریال های تلویزیونی بر پایه شبکه خواهند بود. همانظور که گفته شد این قابلیت ها به صورت سروری اعمال شده و انتظار می رود که با گذشت زمان تمامی کاربران بتوانند از ان ها بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید

 

نظر شما