شناسهٔ خبر: 32428483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مبارزه با اعتیاد نیازمند فعالیت های فرهنگی مستمر است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب های ناشی از این پدیده نیازمند فعالیتهای فرهنگی مستمر و تاثیرگذار با کمک همه دستگاههای اجرایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر عصر دوشنبه با حضور اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی قزوین تشکیل شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این جلسه گفت: شاکله یک جامعه را فرهنگ، سیاست و اقتصاد تشکیل می‌دهد که متناظر آن در انسان روح و عقل و جسم است.

وی افزود: فرهنگ مهمترین رکن اساسی جوامع است و زیربنای خیلی از کارهای دیگر محسوب می‌شود و اگر نسبت به حوزه فرهنگ تأمل و دقت کافی نداشته باشیم آسیب‌های جدی به حوزه‌های دیگر هم وارد خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: بخشی از فعالیت‌های اقتصادی جوامع بشری مرهون نگاه فرهنگی است و به عبارت دیگر تلقی مردم از شیوه و سبک زندگی می‌تواند زیرساخت‌های اقتصادی را هم شکل دهد بنابراین موضوع فرهنگ در هر پدیده اجتماعی می‌تواند ترسیم کننده مسیر و جهت آن پدیده باشد.

نعمت اللهی افزود: مواد مخدر و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد بیش از هر شکل مبارزه نیازمند فعالیت فرهنگی و پیشگیری است تا به نتیجه رسید.

وی اظهار داشت: کمیته فرهنگی با طراحی متدهای نو و استفاده از شیوه‌های جدید در حوزه تأثیرگذاری می‌تواند در راستای کاهش اعتیاد نقش مهمی ایفا کند که همکاری بین بخشی و هم افزایی دستگاه‌ها در این مسیر تعیین کننده است.

نعمت اللهی افزود: عمده فعالیت‌های موسساتی که در قالب NA، کنگره ۶۰ و سایر حوزه‌ها صورت می‌گیرد رویکرد فرهنگی دارد لذا به هر میزان بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم در کاهش اعتیاد مؤثرتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود متولیان امور فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی که در حوزه فرهنگ دینی فعالت می‌کند با راهبردهای کوتاه مدت و دراز مدت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد گام‌های مؤثری بردارد.

نعمت اللهی بیان کرد: استفاده از شبکه تبلیغ، هیئت‌های مذهبی، تأثیرگذاری گروه‌های چون مداحان و قاریان قرآن و هیئت‌های مذهبی که بخشی از فعالیت‌های فرهنگی را بر عهده دارند می‌تواند در راستای کاهش اعتیاد تعیین کننده باشد.

در ادامه اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بر اهمیت و نقش کمیته فرهنگی تاکید کرد و گفت: حضور مستمر در این جلسات و ارائه طرح‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات به عنوان یک نهاد دینی می‌تواند در فرهنگ سازی دستاوردهای خوبی داشته باشد و تلاش می‌کنیم از ظرفیت روحانیت و مساجد برای آگاه سازی خانواده‌ها بیشتر استفاده شود.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این نشست گفت: حضور روحانیون در مناطق آسیب پذیر و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در سال‌های اخیر نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها داشته و امیدواریم این طرح همچنان با قدرت ادامه یابد.

وی بیان کرد: بهزیستی آمادگی دارد در اجرای طرح‌های مبارزه با اعتیاد و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با تبلیغات اسلامی همکاری بیشتری داشته باشد.

نظر شما