شناسهٔ خبر: 32428282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور دانش آموزان تبریزی

همایش استانی سفیران سلامت آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد

تبریز- همایش استانی سفیران سلامت آذربایجان شرقی با حضور جمعی از دانش آموزان شهر تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش عصر دوشنبه با حضور جمعی از دانش آموزان پایه پنجم و ششم شهر تبریز در تالار معلم این شهر برگزار شد و طی آن از فعالان طرح سفیران سلامت استان تجلیل شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار مهر گفت: سفیران سلامت به عنوان رابطین مدارس توسط مجریان سلامت آموزش دیده و در زمینه‌هایی همچون خواب خوب شب، خود مراقبتی، کنترل استرس، تغذیه سالم، بهداشت دهان و دهان و بسیاری از زمینه‌های سلامتی روحی و روانی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

داریوش حکیمی ادامه داد: در سطح استان ۱۱۰ هزار سفیر سلامت در تمامی پایه‌های تحصیلی فعالیت می‌کنند و هر ساله نیز تعداد سفیران سلامت ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت تا زمانی که همه دانش آموزان تبدیل به سفیر سلامت در استان شوند.

وی افزود: این دانش آموزان پس از کسب آموزش‌های لازم، به سراغ دوستان و هم کلاسی‌های خود رفته و آموزش‌های خود را در اختیار این افراد قرار می‌دهند، همچنین آگاهی‌های لازم در خصوص مبارزه با شپش سر و تغییر الگوی مواد غذایی را کسب کرده و به اطلاع خانواده خود می‌رسانند.

فعالیت ۱۱۰ هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت استان

همچنین سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز در این همایش گفت: توجه به سلامت جسم و روان دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند از جمله مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش بوده و در این راستا برنامه‌های مختلفی در این وزارتخانه در نظر گرفته شده که تقویت و تعامل با دستگاه‌های مختلف با چارچوب مشخص از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

مجید بهرامی ادامه داد: سلامت دانش آموزان وظیفه همگانی است اما متأسفانه گاه مشاهده می‌شود که به مسائل جسمی، روحی و روانی دانش آموزان به اندازه مسائل آموزشی اهمیت داده نمی‌شود که با توجه به سیاست در نظر گرفته شده، تمامی همکاران باید در کنار رشته خود به موضوع سلامت جسم و روان دانش آموزان اهمیت بدهند.

وی تعداد سفیران سلامت استان را ۱۱۰ هزار دانش آموز دانسته و ادامه داد: این تعداد ۱۵ درصد دانش آموزان استان را تشکیل می‌دهند که وظیفه سنگینی به دوش دارند و باید آموزش‌های بهداشتی و تخصصی را به سایر دانش آموزان منتقل کنند.

نظارت بر حیطه سلامت قابل واگذاری نیست

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این همایش گفت: انسان سالم محور توسعه بوده که برای رسیدن به انسانی با این خصوصیت نیازمند آموزش‌هایی در حیطه سلامت هستیم.

عباسعلی درستی، حیطه سلامت را تنها حیطه‌ای دانست که نظارت بر آن قابل واگذاری نبوده و تلاش جدی مسئولان امر را می‌طلبد.

نظر شما