شناسهٔ خبر: 32428203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجری پرس تی وی: آمریکا اعتقادی به حقوق بشر ندارد

تبریز - ایرنا - خبرنگار و مجری ایرانی - آمریکایی کانال تلویزیونی «پرس تی وی» با بیان اینکه واژه حقوق بشر برای دولت آمریکا مفهومی نداشته و فقط برای من و شما استفاده می‌کنند، گفت: وقتی در سازمان ملل قرار شد تا از رعایت حقوق بشر در خود آمریکا صحبت شود، بلافاصله با مخالفت نیویورک روبه رو شد.

صاحب‌خبر -

مرضیه هاشمی روز دوشنبه در «همایش مغناطیس حقیقت» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با اشاره به اینکه خیلی از افراد با رای به ترامپ فکر می‌کردند او با حرف‌های تبلیغی خود از دین و کلیسا دفاع کرده و می‌تواند جلوی قوانین مربوط به مواد مخدر، همجنس‌بازی و غیره را بگیرد، افزود: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، مسلمانان دچار حمله شدید با سرعت زیادی بودند، به طوری که اکنون نیز با موجی روبه رو هستیم که دیگر مسلمانان علیه این حرکت خیز برداشته‌اند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 2 مسلمان در کنگره آمریکا هستند و صحبت‌های زیادی در مورد مسلمان بودن و سختی کار می‌گویند.
هاشمی با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن دونالد ترامپ، سیاه‌نمایی علیه مسلمانان شدیدتر شده و البته در مقابل اختلاف بین گروه‌های مختلف نیز زیادتر شده است، گفت: در حال حاضر افراد یا موافق یا مخالف دونالد ترامپ هستند، زیرا ترامپ نتوانست به آنچه وعده داده بود عمل کند.
وی اظهار داشت: آمریکا واژه حقوق بشر را برای من و شما استفاده می‌کند و برای خودشان مفهومی ندارد و وقتی در سازمان ملل قرار شد تا از رعایت حقوق بشر در خود آمریکا صحبت شود، بلافاصله با مخالفت دولت آمریکا روبه رو شده و از عضویت در این سازمان خارج شدند.
خبرنگار پرس تی‌وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در تلاش ایجاد یک بازی رسانه‌ای و سیاسی هستند که هر دو کشور در بازی رسانه بسیار قوی هستند، افزود: آمریکا سعی دارد تا چهره‌ای از خود بسازد که همه از دیدن آن لذت ببرند در حالی که این گونه نیست .
هاشمی اظهار داشت: البته دونالد ترامپ چهره اصلی آمریکا را نشان می‌دهد در حالی که اوباما و سایر روسای جمهور این کارها را انجام می‌دادند ولی چهره واقعی آمریکا را نشان نمی‌دادند.
وی با تاکید بر اینکه به شوها، موزیک و فیلم‌های هالیوودی آمریکا نگاه نکنید، گفت: اینها تصویری است که دولت سعی دارد از آمریکا به جهانیان نشان دهد، در حالی که این اصل ماجرا نیست.
هاشمی در مورد دستگیری خود در فرودگاه امریکا نیز گفت: به اتفاق پسرم رضا، از شهری که مستند می‌ساختم به شهری که فرزندانم بودند برمی‌گشتم که در فرودگاه اسم ما را صدا زده و اف بی ای با فجیع‌ترین شکل من را دستگیر کرد.
مجری پرس تی وی افزود: در دادگاه‌ مدام به من می‌گفتند که تو محکوم نیستی بلکه شاهد هستی، من هم در همه جا اعلام کردم که اگر محکوم نیستم آیا نمی‌توانستید با درخواستی از سوی دادگاه به من اعلام کنید تا در تاریخ معین در دادگاه حاضر بشوم.
وی گفت: هنگام دستگیری من را با زنجیر و دستبند بردند، گویا خلاف کرده و خطرناک هستم که البته این ترفند آمریکاست که فقط می‌خواهد شخصیت انسان‌ها را تخریب کند.
خبرنگار ایرانی آمریکایی اظهار داشت: آمریکا همیشه دوست دارد تا از نظر روانی فرد را عذاب دهد در حالی که همه جا در مورد حقوق بشر حرف می‌زند، باید پرسید پس چرا این گونه برخورد می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه بطور قطع اگر فشار رسانه‌ای و دعای مردم نبود، من به این زودی آزاد نمی‌شدم، گفت: البته اگر فرزند کوچکم پیش من نبود، معلوم نبود چه می‌شد چرا که هیچ‌کسی از سرنوشت من با خبر نمی‌شد.
هاشمی افزود: این اتفاقی که برای من افتاد، برای خیلی از افراد در آمریکا رخ داده که الان در زندان هستند،از سال ۲۰۰۱ مردم زیادی فقط به خاطر مسلمان بودن و به جرم شاهد دستگیر شده و در زندان به سر می‌برند.
وی تاکید کرد: مسلمان‌ها در آمریکا شهروند خوبی هستند و اکثرا هیچ تخلفی انجام نمی‌دهند.
خبرنگار ایرانی - آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها وقتی در مورد زندانی حرف می‌زنند، مدعی هستند که زندان سیاسی ندارند در حالی که زندان‌هایشان پر از زندانی سیاسی است، به آنها انگ کشتن پلیس یا همچون مواردی را می‌زنند تا ماهیت اصلی را مطرح نکنند.
6132/518

نظر شما