شناسهٔ خبر: 32428159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نسیم مهربانی مردم ایران، نغمه امیدبخش زندگی برای سیلزدگان

استان ها - بیش از یک ماه است که بارش های بهاری، طغیان رودخانه ها و وقوع سیل در برخی از استان های کشور را به همراه داشته اما از همان روزهای آغازین و تا کنون مردم ایران آسیب دیدگان از این حادثه را فراموش نکرده اند و نسیم مهربانی آنان به سمت مناطق سیل زده همچنان می وزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گرچه عمق حادثه به گونه ای بوده که خسارت های سنگینی بر مردم وارد آمده است، اما انسان دوستی مردم ایران و گسیل کاروان های کمک رسانی به مناطق سیل زده از نقاط مختلف کشور و عزم دولت برای بازسازی هر چه سریع تر این مناطق، بارقه امید به زندگی را در دل و جان آسیب دیدگان روشن ساخته است.
امروز عزم ملت و دولت جبران خسارت ها و بازسازی مناطق سیل زده در کمترین زمان است و در این مسیر هر کس به سهم خود تلاش می کند تا شاید گوشه ای از رنج و درد مردم شریف این مناطق دوا شود.
سفر اخیر رییس جمهوری به استان های لرستان، ایلام و خوزستان خود اقدامی امیدآفرین و آرامش بخش برای آسیب دیدگان بود.
وی در جریان این سفر با اشاره به عزم دولت برای بازسازی مناطق آسیب دیده، تاکیداتی در خصوص مسکن و لوازم منزل آسیب دیدگان داشت.
ارسال کمک های مردمی برای سیل زدگان همچنان ادامه دارد و استان های مختلف کشور خود را در این مسیر همراه ساخته اند تا بخشی از آلام هموطنان آسیب دیده خود را جبران کنند.
سه کانتینر اقلام امدادی شامل موادغذایی، لوازم بهداشتی و پتو به ارزش پنج میلیارد ریال از سوی کارکنان سازمان انرزی اتمی ایران برای سیلزدگان لرستان تحویل مقامات استان شد.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با عزیمت به مناطق سیل زده لرستان این اقلام را تحویل مقامات این استان داد.
عشایر ایل قشقایی استان فارس نیز در اقدامی ابتکاری برای یاری رساندن به هموطنان سیل زده استان های لرستان و خوزستان، 50 هزار قرص نان محلی پختند.
دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر 150 بانوی ایل قشقایی در پنج نقطه استان فارس در این اقدام نوع دوستانه مشارکت کردند.
مهران نامداری افزود: محلات ده پیاله و کشن در شهر شیراز، دهنو بخش ارژن، روستای قلعه چوبی سیاخ دارنگون و جایدشت فیروزآباد کانون همدلی عشایر فارس برای کمک به سیل زدگان استان های غربی کشور در قالب پخت نان محلی بوده است.
وی اظهار داشت: این حرکت به همت جمعیت جوانان عشایر فارس، جمعیت جوانان قشقایی، دفتر تسهیلگری محله گلشن، با همکاری اداره کل امور عشایر استانداری فارس در حال اجرا است و تاکنون بخشی از نان های پخت شده به مناطق سیل زده در غرب کشور ارسال شده است.
در پی بارندگی های شدید فروردین ماه امسال، هموطنان ساکن در مناطقی از استان های لرستان و خوزستان در اثر سیل و آبگرفتگی شهرها و روستاها دچار مشکلات جدی شدند.
پیش از این، گروه های مختلف مردمی، فنی و مهندسی و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان فارس به همراه کمک های نقدی و غیرنقدی برای امدادرسانی به مردم استان خوزستان اعزام شده بودند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: طی 15 روز گذشته در مجموع 446 تن کالا به ارزش 12 میلیارد تومان از این استان به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شده است.
رضا فلاح روز دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان افزود: در مجموع 27 هزار نفر از سیل زدگان استان خوزستان نیز توسط هلال احمر استان کرمان امدادرسانی و یا اسکان داده شده اند.
وی بیان کرد: در مجموع 171 تن کالای امدادی از استان کرمان به ارزش پنج میلیارد تومان و 275 تن کالا از هدایای مردمی نیز به ارزش هفت میلیارد تومان به خوزستان ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه در جمع 446 تن کالا به ارزش 12 میلیارد تومان از استان کرمان به استان های سیل زده ارسال شده است، ادامه داد: 50 تن کالا به ارزش یک میلیارد تومان نیز از کمک های مردمی آماده ارسال است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پشه بند و لباس خنک تابستانی از نیازهای کنونی اعلام شده برای مناطق سیل زده است.
رئیس کمیته امداد امام (ره) بافق یزد نیز گفت: مرحله دوم کمک های جمع آوری شده این نهاد به ارزش 2.1 میلیارد ریال به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.
سید رضا هاشمی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 10 دستگاه کامیون توسط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، 2 کامیون از سوی شرکت فسفات و یک کامیون توسط شرکت تعاونی روستایی و در مجموع 13 کامیون از شهرستان بافق به مناطق سیل زده فرستاده شد.
وی خاطرنشان کرد: آب معدنی، پتو،مواد غذایی،پوشاک،لوازم خانگی،ظروف یکبار مصرف و… از عمده ترین اقلام ارسال شده به شمار می آید.
1535

نظر شما