شناسهٔ خبر: 32428144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سفر نمکی به بغداد؛

وزیران بهداشت ایران و عراق بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

بغداد – ایرنا – وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و بهداشت و محیط زیست عراق بر گسترش همکاری ها در حوزه بهداشت و درمان میان دو کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علاءالدین علوان» وزیر بهداشت و محیط زیست عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه در محل«دار الضیافه» (ساختمان تشریفات دولت عراق) از «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در حالی که «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد او را همراهی می کرد، استقبال کرد.
علوان در سخنانی ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر بهداشت ایران به بغداد منجر به توافقات و همکاری های بیشتر در عرصه بهداشت و درمان بین دو کشور شده و عراق بتواند از تجارب گرانبهای ایران در حوزه بهداشت و درمان بهره ببرد.
وی خاطرنشان ساخت که بهداشت عراق در طول سنوات گذشته به دلیل اهمال و سوء تدبیر دچار آسیب های جدی شد و به تجارب و فناوری کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بهداشتی نیازمند جدی است.
وزیر بهداشت عراق اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و دارو و درمان پیشرفت های چشمگیری داشته و نه تنها از کشورهای منطقه پیشی گرفته بلکه در برخی حوزه ها از جمله توسعه بهداشتی موفقیت ها در سطح جهانی بوده است.
وزیر بهداشت ایران نیز در پاسخ به سخنان همتای عراقی خود گفت که جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که تمامی تجربیات و توانمندی های خود را در حوزه بهداشت و درمان در اختیار طرف عراقی بگذارد.
سعید نمکی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز کشور دوست و برادر عراق را در شرایط سخت تنها نمی گذارد و با اشتیاق تمام این تجربیات و توانمندیها را به عراق منتقل می کند.
«سعید نمکی» وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران در راس هیاتی بعد از ظهر امروز به دعوت همتای عراقی اش وارد بغداد شد.
«ذبیح نیک فر لیالستانی» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و «ساکی» مدیرکل بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شخصیت هایی هستند که وزیر بهداشت ایران را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.
خاورم *2*353*380*

نظر شما