شناسهٔ خبر: 32428133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقش تهیه‌کننده در فیلم ترکیبی از مادر، دوست و منتقد است

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده اسپانیایی معتقد است، تولیدکننده نباید از نظر هنری در روند تولید فیلم دخالت کند و او مانند دوست و منتقد باید به صراحت نظرهای خود را بیان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پردیس سینمایی چارسو که از 29 فروردین میزبان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است، در پنجمین روز با نشست های مختلف تخصصی و رسانه ای از علاقمندان پذیرایی کرد.
«روزا بوش» (Rosa Bosch) تهیه کننده اسپانیایی ساکن لندن، یکی از میهمانان جشنواره است که علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی عصر دوشنبه در نشست خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
در این نشست که ابتدا با مروری بر فعالیت های وی در تهیه فیلم هایی مانند باشگاه اجتماعی بوئنه ویستا، کله 54 / calle 54، ستوت فقرات شیطان و دروغ های مصلحتی آغاز شد، وی دلیل موسیقی محور بودن فیلم های اول خود را توضیح داد و گفت: من انواع موسیقی را دوست دارم و برای خودم باعث تعجب است چطور نوازنده یا موسیقیدان نشدم.
بوش ادامه داد: با توجه به این علاقه اخیرا در پروژه های دیگری مانند عکاسی، ویدئو هنری نیز همکاری کرده ام.
وی در مورد فعالیت در فرهنگ های مختلف نیز گفت: من به عنوات فردی دو زبانه به دنیا آمدم و 5 زبان یاد گرفتم، از ابتدا به کار در محیط های بین المللی علاقه داشتم و این مسیر را ادامه دادم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا در جایگاه تهیه کننده در روند ساخت فیلم و بهبود کیفیت آن دخالت می کند یا خیر؟ ،گفت: هرگز در خلق اثر دخالت نمی کنم ،برای من مهم است که فیلم خوب باشد ولی من وظیفه دارم شرایط را برای کارگردان مهیا کنم.
«تهیه کننده ترکیبی از مادر به دلیل دلسوزی، دوست و یک منتقد صریح است و می تواند بگوید این کار خوبی است ولی نباید در روند ساخت دخالت کند»
وی که سال ها در شرکت فیلمسازی اچ بی او/HBO نیز کار کرده است در پاسخ به سوالی در مورد جنبش من هم/me too مرتبط با افشاگری بازیگران زن آمریکایی در زمینه آزارهای جنسی در سینمای هالیوود ،گفت: این جنبش حقیقتی است که باید اتفاق می افتاد و همانطور که بعضی سینماگران توصیف کرده اند مانند انقلاب بود؛ اما در هر انقلابی اتفاقات خوب و بد قابل پیش بینی است و روی می دهد.
روزا بوش همچنین در معرفی خود ،اظهارداشت : کارم را به عنوان طراح و مدیر و قائم مقام جشنواره ها شروع کردم؛ ابتدا جشنواره لندن، سپس لس آنجلس و سن سباستین. در عرصه تولید مشترک با لحنی بین المللی کار کردم و فکر می کنم تخصص اصلی من توزیع و تبلیغات بین المللی فیلم هاست.
هم به عنوان یک تولیدکننده مستقل و هم تهیه کننده شرکت های اچ بی او کار کردم، به طور کلی در هر زمینه ای که صبغه هنری داشته باشد فعالیت کرده ام.
به گزارش ایرنا ،سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامل بخش های متنوعی؛ از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌­های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه – بهترین کشورها و بازار فیلم است.
افزون بر این برنامه های مختلفی، چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم­سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌­های دانشگاهی، کارگاه­‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت­‌ بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.
جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان بیش از 250 مهمان از 58 کشور جهان؛ شامل مدیران جشنواره‌ های جهانی، برنامه‌ ریزان یا نمایندگان انتخاب فیلم از طرف جشنواره ها، سینماگران و علاقمندان به سینمای ایران است. همچنین 28 مهمان از 21 کشور در بخش دارالفنون شرکت دارند.
در این دوره 163 فیلم از 64 کشور جهان در بخش های مختلف؛ شامل 9 فیلم کوتاه، 14فیلم بلند پریمییر (اولین نمایش)، 41 فیلم بلند و 7 فیلم کوتاه برای اولین بار در آسیا نمایش داده خواهند شد.
بازار فیلم از 29 فروردین تا سه اردیبهشت برگزار می شود، 80 نفر از مهمانان جشنواره مربوط به بخش بازار هستند و در میان این افراد 46 خریدار از 22 کشور حضور دارند.
فراهنگ ** 9157 ** 1355

نظر شما