شناسهٔ خبر: 32428130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراکز افق در بقاع متبرکه استان کرمانشاه راه‌اندازی شد

R41380/P/S6,68/CT1

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مراکز افق با توجه به نیاز استان به خدمات مهم اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از راه‌اندازی مراکز افق در جوار بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این مراکز مبنی بر توجه ویژه به امور خیریه در جوار تعدادی از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه این مراکز برای ارائه خدمات اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی راه‌اندازی شده است، گفت: با تشکیل مراکز افق با هدف توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه، اقشار آسیب‌پذیر را در حوالی هر بقعه متبرکه شناسایی کرده و راهکارهای موجود برای کمک به آنها را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز با توجه به نیات موقوفات می‌توانند به رفع مشکلات مردم کمک کنند، عنوان کرد: اکنون موقوفات زیادی در استان با نیاتی از جمله کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، توزیع بسته‌های غذایی، دارو و درمان، کمک به نیازمندان و فقرا وجود دارد که مراکز افق می‌توانند در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در ارائه خدمات مورد نیاز منطقه اقدام کنند.

توسلی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید درصدد هستیم در راستای رفع مشکل بیکاری و تولید پایه براساس خانوار در سطح استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت و نیات موقوفات توسط مراکز افق اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه ذخایر معنوی کشور هستند، افزود: امیدواریم امسال با راه‌اندازی مراکز افق در جوار تعدادی از بقاع متبرکه بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را در چشم‌انداز تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی در کشور تسریع کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: مراکز افق در استان در جوار امامزادگان باقر(ع) بیستون، امامزاده احمد(ع) سنقر، امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان، بقعه سیده فاطمه(س) و زیارتگاه مسجد صاحب الزمان (عج) کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 30 تن مواد غذایی از محل جمع‌آوری موقوفات و کمکهای مردمی تاکنون به روستاهای سیل‌زده لرستان ارسال شده است، گفت: بیش از 1000 جلد قرآن به زوجهای جوان پلدختر اهدا می‌شود.

توسلی با بیان اینکه همچنین در راستای اجرای نیات موقوفه حاج محمد تقی اصفهانی و موقوفه کوثر اهل‌بیت (ع) کرمانشاه سالانه بیش از 1760 زائر اولی از استان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، بیان کرد: امسال نیز این اعزامها از 17 فروردین‌ماه اغاز شده و تا 10 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما