شناسهٔ خبر: 32428129 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

گزارش بطحایی در جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس؛

گزارش بطحایی از وضعیت مناطق سیل‌زده در کمیسیون آموزش مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از گزارش بطحایی مبنی بر خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش در مناطق سیل‌زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست امروز(دوشنبه 2اردیبهشت) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:در این جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت آموزشی در مناطق سیل‌زده ارائه کرد که بر این اساس، مجموع خسارت‌های آموزش و پرورش 300 میلیارد تومان برآورد و برنامه‌ریزی شده قبل از ماه مبارک رمضان عملیات ساخت و ساز آغاز شود.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برای شروع آموزش دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده تدابیری صورت گرفته که همه در کانکس یا شیفت بعدازظهر مدارس جا گرفتند و تجهیزات آموزشی همچون کتاب کمک درسی و وسایل تحصیلی در اختیار آنها قرار گرفته و نیروهایی برای مشاوره یا برنامه‌های بهداشتی دانش‌آموزان خصوصا در بحث بیماری‌های این مناطق بسیج شده است.

تشکیل اولین مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای حادثه سیل؛ 9 اردیبهشت

وی از تعیین استان‌های معین برای رسیدگی به آموزش و پرورش هر استان سیل‌زده، تشکیل اولین مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای حادثه سیل در 9 اردیبهشت، تدارک اردوی آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم، مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر پیش‌بینی یک نوبت امتحانی اضافی برای مناطق سیل زده در تیر یا مرداد که نمره آن را برای خرداد در نظر گیرند و در نظر گرفتن تسهیلاتی ویژه برای فرهنگیان آسیب‌دیده به عنوان دیگر اقدامات آموزش و پرورش در این مناطق یاد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تاکید اعضای کمیسیون برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان، ادامه داد: بیش از یک هزار مدرسه آسیب دیده که 10 درصد آن آسیب کلی داشته و اینها باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد و برای بقیه هم تعمیرات لازم انجام شود.

وی همچنین از رد آمار یونیسف مبنی بر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان‌های سیل‌زده از سوی آموزش و پرورش خبر داد.

استفاده از فضای مجازی برای برنامه‌های آموزشی

میرزاده با اشاره به حضور رییس مرکز ملی فضای مجازی در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: گزارشی از عملکرد این شورا خصوصا در حوزه آموزش ارائه شد زیرا بحث پلتفرم‌ها به صورت جدی در دنیا مطرح است و زنجیره آموزش در دنیا گستردگی زیادی دارد؛ ضمن آنکه اولویت استفاده از فضای مجازی، آموزشی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: تدوین برنامه‌های آموزشی برای نظام آموزشی به صورت رسمی و تعریف‌شده و نیز انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در دستور کار این شورا قرار دارد.

نظر شما