شناسهٔ خبر: 32427369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مجری شبکه پرس تی وی در دانشگاه تبریز:

همیشه یک دیدگاه انقلابی و مقاومتی داشتم/ شنیدن نام رهبری حس خوشایندی را تداعی می‌کند

نصر: مجری شبکه پرس تی وی گفت: آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست و این از هر لحاظ مشخص بود به طوری‌که قبلا آمریکا مرکز رونق تولید و اقتصاد بود ولی الان درآمد اصلی آنها از طریق فروش سلاح به دست می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش  نصر به نقل از فارس، مرضیه هاشمی بعد از ظهر امروز در  همایش مغناطیس حقیقت در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: بنده در شهر نیواورلئان از ایالت لوییزیانا در یک خانواده متوسط بزرگ شدم که  پدرم در شرکت نفت کار می‌کرد و ما یک خانواده مذهبی مسیحی بودیم.

وی افزود: خانواده بسیار عالی داشتم به طوریکه مادر و پدر سیاهپوست بوده و هجمه در جنوب آمریکا روی سیاه‌پوستان  زیاد بود ولی آنها به گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کردند که بتوانند مقاومت کنند.

هاشمی ادامه داد: پدر و مادرم همیشه می‌گفتند که زندگی ساده نیست و باید قوی بود.

مجری پرس تی‌وی بیان کرد: وقتی به دوران نوجوانی رسیدیم به ما گفتند که آیا آمادگی دارید تا دوبرابر تلاش کنید، به نصف راه سفید پوستان برسید و این همان تبعیض بود که البته تلاش را همیشه باید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده همیشه دنبال عدالت بودم و با توجه به اینکه ریشه من سیاهپوست و سرخ پوست بود، همه می‌دانید که چقدر این دو نژاد ضربه زیادی در ایالت متحد خورده‌اند، به طوریکه سرخ پوست‌ها را قتل عام کردند.

هاشمی با بیان اینکه ریشه درخت در پر ثمر بودن میوه مهم است، گفت: ریشه آمریکا نیز سرخ پوست است به طوریکه وقتی سرخ پوست‌ها کشتی‌های مهاجر را دیدند که می‌‌خواستند به آنجا کوچ کنند، گفتند که عیبی ندارد و اینجا زمین زیاد است ولی این مهاجران در قبال تشکر از لطف آنها به این سرخ‌پوستان پتوهای پر از ویروس دادند که به تبع آن خیلی از سرخ پوست‌ها مرده و یا از خانه و کاشانه خود کوچ کردند.

وی ادامه داد:  سیاهپوست‌ها و آفریقایی‌ها را که نیز شرایط مشابه دارند و ثروت آنها را به غارت بردند و میلیون‌ها نفر را آواره کردند به طوریکه  ۳۰۵ سال بردگی کرده و کشور آمریکا را برای سیاهپوستان ساختند.

مجری شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: کدام انسان و نوع تفکر در قبال خدمت،او را می‌کشد؟

وی گفت: بنده در  دوران نوجوانی موضوعات مرتبط به مارکسیسم و سوسیالیست را مطالعه کردم و درست زمانی که در سال ۱۹۷۹ دانشجو رشته خبرنگاری بودم، انقلاب در ایران پیش آمد و شروع به مطالعه انقلاب‌ها کردم.

مجری پرس تی‌وی در رابطه با چالش دیندار بودن در ایالت آمریکا گفت: در جامعه آمریکایی اکثراً مذهب مسیحی دارند ولی وقتی من در خوابگاه نماز مسیحیت می‌خواندم همه تعجب کردند.

وی ادامه داد: حرکت ضددین در آمریکا از دوران جوانی من شروع شده و رفته رفته رنگ دین کمتر شده بود و در حال حاضر بسیاری از افراد مسیحی از این وضعیت دین در آمریکا ناراحت هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه خیلی از افراد به دونالد ترامپ رای دادند چراکه فکر می‌کردند او با حرف‌های تبلیغی خود از دین و کلیسا، می‌تواند جلوی قانون‌های مربوط به مواد مخدر، پورن، همجنس‌بازی، ترنس و غیره را بگیرد، گفت: مسلمانان بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر دچار حمله شدید با سرعت زیادی بودند به طوریکه الان نیز با موجی روبه رو هستیم که دیگر مسلمانان علیه این حرکت خیز برداشته‌اند.

فعال رسانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مسلمان در کنگره آمریکا هستند و صحبت‌های زیادی در مورد مسلمان بودن و سختی کار می‌گویند.

وی با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن دونالد ترامپ، سیاه‌نمایی علیه مسلمانان شدیدتر شده و البته در مقابل اختلاف بین گروه‌های مختلف نیز زیادتر شده است، گفت: در حال حاضر افراد یا موافق یا مخالف دونالد ترامپ هستند چراکه ترامپ نتوانست به آنچه وعده داده بود عمل کند.

مجری شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: حقوق بشر از جمله کلید واژه‌ای است که از ۱۷۷۶ شروع آمریکا تا الان فقط  ۱۲ سال آمریکا جزو آن بوده است.

وی توضیح داد: آمریکا واژه حقوق بشر برای من و شما استفاده می‌کنند و برای خودشان مفهومی ندارد و حتی وقتی در سازمان ملل قرار شد تا از رعایت حقوق بشر در خود آمریکا صحبت شود، بلافاصله با مخالفت دولت آمریکا روبه رو شد و از عضویت در این سازمان خارج شدند.

مجری پرس تی‌وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در تلاش ایجاد یک بازی رسانه‌ای و سیاسی هستند که البته هر دو این کشورها نیز در بازی رسانه بسیار قوی هستند، افزود: آمریکا سعی دارد تا  چهره‌ای از خود بسازد که همه از دیدن آن لذت ببرند به طوریکه اینگونه نیست و درست است که آمریکا جاهای قشنگی دارد ولی همه آن نیز زیبا نیست.

هاشمی ابراز کرد: البته دونالد ترامپ چهره اصلی آمریکا را نشان می‌دهد در حالیکه اوباما و سایر روسای جمهور این کارها را انجام می‌دادند ولی چهره واقعی آمریکا را نشان نمی‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل مشکلاتی که ترامپ در آن افتاده، به خاطر این  است که الان اختلاف بین نخبه‌ها ایجاد شده است.

هاشمی افزود: رئیس جمهور آمریکا برای ونزوئلا تعین تکلیف کرده و رئیس جمهور برای آنها معرفی می‌کند،این کار همیشگی آنهاست، یادمان نرفته آمریکا در سوریه پرچم عوض کرده و دولت را تغییر داده شده می‌دید ولی آنگونه نشد و این موضوع برای آنها سنگین تمام شد.

وی با تاکید بر اینکه به شوها، موزیک و فیلم‌های هالیوودی آمریکا نگاه نکنید، گفت: اینها تصویری است که دولت سعی دارد از آمریکا به جهانیان نشان دهد به طوریکه این اصل ماجرا نیست.

هاشمی، دلیل دستگیری خود را چنین توضیح داد: بنده به عنوان یک آمریکایی ساکن ایران برای دیدن خانواده‌ام به آمریکا سفر کردم به طوریکه دو فرزند من در آمریکا بوده و برادر و خواهر من نیز در آمریکا هستند، قرار بر این بود تا یک ماه تا ۵ هفته در آمریکا باشم تا هم دیداری با خانواده داشته و هم مستند خود را بسازم.

وی ادامه داد: به اتفاق پسرم، رضا از شهری که مستند می‌ساختم به شهری که فرزندانم بودند برمی‌گشتم که در فرودگاه اسم ما را صدا زده و اف بی ای با فجیع‌ترین شکل من را دستگیر کرد.

مجری شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در دادگاه‌ مدام به من می‌گفتند که تو محکوم نیستی بلکه شاهد هستی، من هم در همه جا اعلام کردم که اگر محکوم نیستم آیا نمی‌توانستید با درخواستی از سوی دادگاه به من اعلام کنید تا در تاریخ معین در دادگاه حاضر بشوم؟

وی تصریح کرد: من را هنگام دستگیری با زنجیر و دستبند بردند، گویا خلاف کرده و خطرناک هستم که البته این ترفند  آمریکاست که فقط می‌خواهد شخصیت انسان‌ها را تخریب کند.

این خبرنگار ایرانی- آمریکایی اضافه کرد: آمریکا همیشه دوست دارد تا از نظر روانی فرد را عذاب دهد در حالیکه همه جا در مورد حقوق بشر حرف می‌زند، باید پرسید پس چرا اینگونه برخورد می‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه قطعاً اگر فشار رسانه‌ای و دعای مردم نبود، من به این زودی آزاد نمی‌شدم، گفت: البته اگر فرزند کوچکم پیش من نبود، معلوم نبود چه می‌شد چراکه هیچ‌کسی از سرنوشت من با خبر نمی‌شد.

هاشمی گفت: این اتفاقی که برای من افتاد، برای خیلی از افراد در آمریکا رخ داده که الان در زندان هستند،از سال ۲۰۰۱ مردم زیادی صرفا به خاطر مسلمان بودن و به جرم  شاهد دستگیر شده و در زندان به سر می‌برند.

وی اذعان داشت: مسلمان‌ها در آمریکا شهروند خوبی هستند و اکثرا هیچ تخلفی انجام نمی‌دهند.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: آمریکایی‌ها وقتی در مورد زندانی حرف می‌زنند، مدعی هستند که زندان سیاسی ندارند در حالیکه زندان‌هایشان پر از زندانی سیاسی است، به آنها انگ کشتن پلیس یا همچین مواردی را می‌زنند تا ماهیت اصلی را مطرح نکنند.

وی ادامه داد: آمریکا به زور از زندانیان آزمایش دی ان ای می‌گیرد که من به این آزمایش معترض بودم ولی به زور از من نمونه دی ان ای گرفتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ماجرای من رسانه‌ای شد و این لطف پروردگار بود تا زودتر آزاد شوم چراکه آنها از اول می‌خواستند تا هیچ‌کسی موضوع را نداند و پسرم را از من جدا کردند ولی در نهایت در سه دقیقه فرصتی که به من دادند تا با خانواده‌ام حرف بزنم، به دخترم گفتم که زندانی شدن من را رسانه‌ای کند.  

وی با یادآوری اینکه رفتار مناسبی با من در دادگاه نداشتند و مانده بودم که اصلا من شاهد چه چیزی هستم، گفت: از من سوال‌های متفاوتی می‌پرسیدند و من گفتم که بنده در ایران کار و زندگی کرده و در کنفرانس‌های زیادی شرکت می‌کنم،با اینکه  سه ماه از برگشتنم به ایران گذشته است ولی باز هم نمی‌دانم برای چه چیزی دستگیر شده بودم.  

هاشمی متذکر شد: در آمریکا هر روز سیاهپوست‌های زیادی به دست پلیس و با بهانه‌های مختلف کشته می‌شوند ولی هیچ کسی هم هیچ کاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای مثال یک فرد سیاهپوستی که داماد بود و دقیقاً روز عروسی از ماشین او صدا آمده و مشکل اگزوز داشت ولی پلیس به اتهام اینکه اسلحه دارد ۶۷ بار به طرف او شلیک کرد.

خبرنگار پرس تی‌وی با بیان اینکه همه می‌دانیم که دنیا در جنگ رسانه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای در داخل خود کشور آمریکا نیز وجود دارد به طوریکه عده‌ای طرفدار ترامپ و عده‌ای ضد او هستند.

وی توضیح داد: شبکه سی ان ای علیه ترامپ صحبت می‌کند و در مقابل فاکس نیوز موافق اوست ولی در کل  ترامپ چیزهایی مطرح می‌کند که نباید در منظر عمومی مطرح شود.

هاشمی اذعان داشت: آمریکا چند شبکه فارسی زبان اعم از رادیو و روزنامه و سایت مختلف دارد که فقط روی ایران تمرکز می‌کند و هدف آنها نابود کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است و دونالد ترامپ هم این موضوع را پنهان نمی‌کند.

وی تاکید کرد: با وجود این جنگ رسانه‌ای از سوی آمریکا علیه ایران و خط‌دهی‌های فراوان، باز هم آمریکا ظرفیت این را نداشت تا یک شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی را ببیند.

مجری شبکه پرس تی وی اعلام کرد: بعد از ماجرای دستگیری من، آمریکا پرس تی وی یوتیوب را بلاک کرده و اجازه ورود را به ما نمی‌دهد و این همان آزادی بیانی  است که آنها حرفش را می‌زنند.

وی بیان کرد: آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست و این از هر لحاظ مشخص بود به طوریکه قبلا آمریکا مرکز رونق تولید و اقتصاد بود ولی الان درآمد اصلی آنها از طریق فروش سلاح به دست می‌آید.

هاشمی ابراز کرد: دلار هیچ پشتوانه‌ای ندارد و اگر قبلا پشتوانه آن طلا بود، الان پشت آن فقط زور است که این قدرت نیز در حال کاهش است چراکه چین در حال پیشرفت چشمگیری است و دلار را روز به روز ضعیف‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: آمریکا معمولاً بازی واضحی ندارد و کارهای پیچیده‌ای انجام می‌دهد ولی الان به حالت دیوانه کارهایی انجام می‌دهد که هیچ‌کدام با عقل جور در نمی‌آید.  

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: اعمال تحریم‌های پشت سر هم از جمله کارهای دیوانگی آمریکاست و با اینکه مردم فشار می‌کشند ولی کاری از پیش نخواهند برد چراکه جواب آمریکا در منطقه داده شد و آنها در سوریه و عراق شکست خورده، به خانه خود بازگشتند.

هاشمی در ادامه متذکر شد: نباید راهی که آمریکا رفته را برویم و فریب ظاهری که ساخته‌اند را بخوریم.

وی یادآور شد: در آمریکا قبلا خانواده‌ها در کنار هم بودند ولی الان میزان تجرد و طلاق روز به روز افزایش یافته و در حال حاضر ۴۰ درصد مادران مسوولیت فرزندان‌شان را بر عهده دارند.

هاشمی یادآور شد: وقتی زندان بودم با زن آمریکایی مسلمان آشنا شدم که نکته‌های از قرآن و کتب‌های اسلامی را می‌خواند و این زن از من پرسید که واقعا این سبک زندگی اسلامی در ایران حکمفرماست، من هم پرسیدم منظور تو چیست که تعریف کرد در اینجا نوشته شده که مرد مسلمان مسوولیت زندگی را قبول کرده و زن در خانه و با بچه‌ها و برای تربیت آنها تلاش می‌کند و من آرزو دارم تا چنین زندگی داشته باشم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در قسمت‌هایی از ایران بخش منفی غرب رواج پیدا کرده است، گفت: به عنوان یک زن و مادر ،تربیت فرزند خوب وظیفه ما زنان است چراکه وقتی جامعه خراب باشد هر کاری بکنیم دیگر فایده‌ای ندارد، از این‌ رو زنان در کنار فعالیت اجتماعی و درس، مادر خوب هم باید باشند، حتما ازدواج کنید.

هاشمی بیان کرد: در دو سال مطالعه و مقایسه، وقتی مسیحی بودم تعریف خدا در دین مسیحیت چند شاخه بود ولی معنی توحید در اسلام برای من جذابیت داشت من خط به خط قرآن و انجیل را مقایسه می‌کردم.

وی اضافه کرد: در دین مسیحیت می‌گویند که باید آدم خوب باشید ولی معلوم نیست منظور از آدم خوب چیست ولی در اسلام تعریف شده است.

این خبرنگار بین‌المللی خاطرنشان کرد: در سراسر دنیا به اسم آزادی کارهای زیادی می‌کنند به طوریکه قبلا در آمریکا ازدواج رسم بود و بعدها دوست دختر و دوست پسر رواج یافت و بعد بدون ازدواج همه کار کردند و سیر نشده و به سمت همجنس‌گرایی سوق یافتند و الان ازدواج با ربات رواج یافته است.

وی تاکید کرد: من همیشه یک دیدگاه انقلابی و مقاومتی داشتم و بعد از اینکه مسلمان شدم با یک مرد ایرانی ازدواج کرده و دو سال در ایران ماندم و سپس زندگی در ایران را ترجیح دادم.  

وی را رابطه با کلمه حجاب گفت: من به عنوان یک دختر آمریکایی و بی‌حجاب، وقتی نفس عمل عوض شد، حس آرامش به دست آوردم و وقتی کلمه حجاب به ذهنم می‌آید، عشق و آرامش به ذهنم می‌آید.

هاشمی متذکر شد: فمنیست یک حرکت انجام شده است که در نهایت زنان ضربه بیشتری از آن خوردند.

وی در رابطه با زن در اسلام توصیف کرد: بیشتر زنان در اسلام نمی‌دادنند که در چه جایگاهی هستند در حالیکه خداوند زنان را در جایگه ویژه آفریده است.

خبرنگار شبکه فارسی‌زبان ایران گفت: قرآن کریم کلیدی برای زندگی است.

وی در ادامه تنها کلمه‌ای که وقتی نام رهبر معظم انقلاب را می‌شنود، به ذهنش می‌آید، عشق دانست و گفت: جز عشق چیزی نمی‌توانم بگویم.

هاشمی در پایان خطاب به حضار گفت: آرزوی موفقیت برای همه دارم و دوست دارم تا با دقت و توجه از وضعیت باخبر باشید و بدانید در چه جنگی قرار دارید، از این‌رو ارزش جمهوری اسلامی را با تمام بالا و پایین و مشکلات آن بدانید چراکه اگر این نظام ارزش نداشت، آمریکا این قدر هزینه برای از بین بردن آن نمی‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما