شناسهٔ خبر: 32426283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بدری در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس:

بررسی عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با بحران سیل/سازمان هواشناسی سیل را به موقع پیش‌بینی کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: جمع بندی اولیه نشان می دهد که سازمان هواشناسی به موقع پیش بینی وقوع سیل را کرده و وزارت نیرو باید داده های سازمان هواشناسی را به موقع تحلیل می کرد.

صاحب‌خبر -

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور اردکانیان وزیر نیرو در نشست امروز این کمیسیون، گفت: نشست امروز در راستای جلسات قبلی کمیسیون عمران برای بررسی عملکرد دستگاه ها جهت مقابله با سیل برگزار شد و در این نشست وزیر نیرو و رئیس سازمان هواشناسی گزارشی درباره مسائل مربوطه ارائه کردند.

صدیف بدری

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست قبلی، بررسی کارشناسی حوادث سیل اخیر، به کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس واگذار شد و این کمیته جلسات متعددی را برای بررسی ابعاد مختلف آن برگزار کرد و در نهایت گزارش کمیته مربوطه امروز مورد رسیدگی قرار گرفت.

بدری افزود: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان نقطه نظرات خود را درباره گزارش کمیته آب و فاضلاب مطرح کرده و پس از آن وزیر نیرو توضیحاتی را درباره اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با سیل ارائه کرد.

سازمان هواشناسی به موقع پیش بینی وقوع سیل را کرده است

جمع بندی اولیه کمیسیون عمران مجلس نشان می دهد که سازمان هواشناسی به موقع پیش بینی وقوع سیل را کرده و وزارت نیرو باید تحلیل داده های سازمان هواشناسی را به موقع انجام می داده است. همچنین برنامه ریزی دقیقی برای لایروبی رودخانه ها در سال های گذشته توسط این وزارتخانه صورت نگرفته بود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: جمع بندی اولیه کمیسیون عمران مجلس نشان می دهد که سازمان هواشناسی به موقع پیش بینی وقوع سیل را کرده و وزارت نیرو باید  داده های سازمان هواشناسی را به موقع تحلیل می کرده است. همچنین برنامه ریزی دقیقی برای لایروبی رودخانه ها در سال های گذشته توسط این وزارتخانه صورت نگرفته بود.

گزارش کمیسیون عمران درباره حوادث سیل اخیر تا دو هفته آینده به صحن ارائه می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در نهایت در نشست امروز کمیسیون عمران مقرر شد که ظرف دو هفته آینده، کمیته آب و فاضلاب، نظرات اعضای این کمیسیون، وزارت نیرو و سازمان هواشناسی را جمع بندی کرده و برای قرائت به صحن علنی مجلس ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، همچنین سوال محمدرضا ملکشاهی‌راد و علی ساری نمایندگان خرم آباد و اهواز از اردکانیان وزیر نیرو درباره عملکرد این وزارتخانه در رابطه با احداث سد، لایروبی رودخانه ها و مقابله با سیل مطرح شد و وزیر نیرو توضیحاتی را درباره سوالات مطروحه ارائه کرد، در نهایت مقرر شد که این سوالات در نشست آتی کمیته آب و فاضلاب کمیسیون بررسی شده و پس از آن سوال کنندگان درباره این مسئله تصمیم گیری کنند./

پایان پیام

نظر شما