شناسهٔ خبر: 32426260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا:هیچ معافیت نفتی در ارتباط با ایران تمدید نمی‌شود

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در تلاش هستیم که درآمد نفتی ایران را به صفر برسانیم و در این ارتباط هیچ معافیت نفتی را دیگر برای هیچ کشوری تمدید نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، عصر امروز(دوشنبه) مایک پمپئو در نشستی در آمریکا با اعلام این خبر گفت: ما در تلاش هستیم که درآمد نفتی ایران صفر شود. بر تحریم‌های اعمال شده نظارت داریم و آن را با دقت به پیش می‌بریم.

پمپئو در ابتدای سخنان خود در ارتباط با ایران با بیان اینکه حدود یک سال پیش آمریکا از برجام خارج شد و در پی آن رئیس جمهور ترامپ یک کارزار بزرگ علیه ایران را آغاز کرد .

وی با اظهار کرد که ما این کارزار را ادامه می‌دهیم تا ایران از دستیابی به منابعی که وی مدعی شد، ایران  از آنها جهت ایجاد بی ثباتی در منطقه استفاده می‌کند محروم شود و به یک کشور عادی تبدیل شود.

وی در ادامه مدعی شد: پیش از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، ایران حدود ۱۵ میلیارد دلار از صدور نفت درآمد داشت که طبق بررسی‌های ما تحریم‌ها باعث شده که بیش از ۱۰ میلیارد دلار از این درآمدها را ایران از دست بدهد. درآمدهایی که برای حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله حزب الله استفاده می‌شد و ایران با استفاده از این درآمد تلاش می‌کرد که برنامه موشکی خود را به پیش ببرد.

وزیر امور خارجه امریکا ادامه داد: در راستای پیشبرد تحریم‌ها علیه ایران تحریم‌های نفتی علیه تهران اعمال شد و در ابتدا ما به هفت کشور در مورد این تحریم‌ها معافیت دادیم که بتوانند وابستگی خود را به نفت ایران کاهش دهند و به دنبال منابع دیگری باشند. ما اکنون تصمیم گرفته‌ایم که دیگر به هیچ کشوری معافیت ندهیم و در راستای صفر کردن درآمد نفتی ایران حرکت کنیم. ما این تحریم‌ها را به پیش خواهیم برد و با دقت بر روند اجرای آن نظارت داریم.

نظر شما