شناسهٔ خبر: 32426229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نکوداشت اولین امام جمعه شهرستان اهر

آئین نکوداشت آیت اله سید صادق آل محمد اولین امام جمعه شهرستان اهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم که همزمان با دوم اردیبهشت روز شهرستان اهر ترتیب یافت ، از سه جلد کتاب ویژه زندگانی، سابقه مبارزاتی و خدمات این عالم فقید رونمایی شد.
دراین آیین امام جمعه اهر نقش عالمان دینی را در ترویج فرهنگ غنی اسلامی و انتقال به نسل آینده بسیار مهم عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده بر ضرورت زنده نگهداشتن خدمات بزرگان دینی و کسانی که عمری در خدمت معنویت مردم بودند تاکید کرد و افزود: آیت اله آل محمد از عالمان دینی بود که در طول سال های مبارزاتی حضرت امام خمینی(ره) در منطقه ارسباران نقش ویژه در شکل گیری مبارزات انقلابی مردم منطقه داشت و این امر نشان از جایگاه ویژه این عالم مجاهد در خدمت به نظام و انقلاب بود.
وی گفت: این عالم بزرگوار بعد از انقلاب اسلامی نیز جزء اولین ها در استان آذربایجان شرقی بود که نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه از سال 58 دراین شهرستان به امامت این عالم فقید برگزار می کرد و در کنار خدمت در سنگر نماز جمعه، یکی از روحانیون خدمتگذار برای مردم بود که در هر سنگری که نیاز به حضورش بود در خدمتگذاری به مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کرد.
درادامه این همایش سید علی نقی آل محمد فرزند آیت اله سید صادق آل محمد در سخنانی با تشریح زندگی سراسر تلاش و مبارزه این روحانی انقلابی و امام جمعه فقید شهرستان در طول نیم قرن خدمت صادقانه ، از تألیف 9 جلد کتاب ویژه زندگانی، سجایای اخلاقی ،تحصیلات و دروس حوزوی، تدریس ،سابقه مبارزاتی قبل از انقلاب اسلامی و خدمات آن چندین ساله بعد از انقلاب اسلامی در کسوت امام جمعه و سایر مسئولیت های انقلابی خبر داد.
مرحوم آیت‌الله سیدصادق آل محمد متولد ۱۳۰۵ از علمای مبارز منطقه قره داغ که در هدایت تحرکات مردمی علیه طاغوت نقش هادی و رهبر داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نماینده حضرت امام(ره) مامور برپایی نماز جمعه شد و اولین نماز جمعه اهر به امامت این روحانی مبارز برگزار شد.
وی همچنین ریاست بنیاد شهید و کمیته انقلاب اسلامی اهر را هم بر عهده گرفت و موسس این دو نهاد در شهرستان اهر شد.
از سال ۵۸، اقامه نماز جمعه حدود ۶ سال به امامت آیت‌الله سیدصادق آل محمد در اهر انجام شد و وی در نهایت در یکم تیرماه سال ۱۳۶۴، دار فانی را وداع گفت.

 

نظر شما