شناسهٔ خبر: 32426210 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه آزاد برای مهار بلایای طبیعی

نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد برای جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل و کاهش اثرات آن‌ها تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عزیز جوانپور در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با قدردانی از همدلی و همکاری دانشگاهیان در حادثه سیل اخیر در برخی استان‌های کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی بوده و همواره رفع مشکلات و مسائل کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: این دانشگاه در حادثه سیل اخیر برای رفع دغدغه‌های مردم آستین همت بالا زد تا به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهد.

وی با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها در جلوگیری از وقوع حوادثی همچون سیل و زلزله، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود این حادثه را به طور دقیق بررسی و با ارائه نتایج و راهکار از وقوع این‌گونه حوادث جلوگیری کنند.

جوانپور به اهمیت شورای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: شورای دانشگاه یک مرجع و ارگان مهم تصمیم‌گیری بعد از هیات‌مؤسس و هیات‌امنا است که مهم‌ترین موضوعات آموزشی دانشجویی، فرهنگی، پژوهشی، اداری مالی، ورزشی، عمرانی و … واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با حضور رئیس دانشگاه و رؤسای استان‌ها در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته، سپس رأی‌گیری و اتخاذ تصمیم می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، موارد مصوب و نکات مهم شورای اخیر دانشگاه آزاد اسلامی را برشمرد و گفت: رؤسای واحدهای استان آذربایجان‌شرقی در اسرع وقت نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را برای حل مسائل و مشکلات دانشگاه در راستای طرح در جلسه آینده شورا ارائه کنند.

انتهای پیام

نظر شما