شناسهٔ خبر: 32426179 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

مشخصات دوربین وان پلاس 7 پرو فاش شد

مبین احمدی / gsmarena

صاحب‌خبر -

وان‌پلاس ۷ پرو نام احتمالی قدرتمندترین گوشی وان‌پلاس برای سال ۲۰۱۹ است و گمانه‌زنی‌ها از مشخص‌شدن تاریخ انتشار آن تا سوم اردیبهشت‌ماه حکایت دارند. یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط به وان‌پلاس ۷ پرو، بدون‌شک به دوربین آن مربوط خواهد شد.

اخیرا مشخصات بیشتری از دوربین پرچم‌دار بعدی وان‌پلاس فاش شده است. براساس یک گزارش غیررسمی، وان‌پلاس ۷ پرو قرار است به دوربین سه‌گانه مجهز شود: دوربین اصلی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهد گرفت. درضمن در پنل پشتی دستگاه، شاهد دو دوربین دیگر خواهیم بود که از لنزهای فوق عریض و تله‌فوتو استفاده خواهند کرد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، لنز فوق عریض، گستره‌ی بیشتری از محیط را در تصویر نهایی جای می‌دهد و تله‌فوتو هم نوعی از لنز است که از آن برای بزرگنمایی اشیاء و افرادی استفاده می‌شود که در دوردست قرار دارند. 

وان پلاس 7

رندر منتسب به وان‌پلاس ۷ پرو

دوربین مجهز به لنز تله‌فوتو، از حسگر ۸ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4 استفاده خواهد کرد؛ این لنز، امکان زوم سه‌برابری را برای وان‌پلاس ۷ پرو فراهم می‌کند. گرچه فعلا اطلاعاتی از فاصله‌ی کانونی این لنز نداریم، اما پیش‌بینی می‌کنیم که چیزی در حدود ۸۰ میلی‌متر باشد (این رقم تقریبا معادل حداکثر فاصله‌ی کانونی‌ای است که لنزهای غیرپریسکوپی می‌توانند داشته باشند).

مقاله‌ی مرتبط:

  • قیمت روز انواع گوشی وان‌پلاس

دوربین سوم پرچم‌دار بعدی چینی‌ها، مجهز به لنز فوق عریض و حسگر ۱‍۶ مگاپیکسلی خواهد بود و از دیافراگمی با گشودگی f/2.2 بهره خواهد گرفت. گفته می‌شود این دوربین دارای زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه است و می‌تواند قسمت زیادی از منظره‌ی موردنظر را در خود جای دهد.

اگر شایعه‌ی فعلی رنگ حقیقت به خود بگیرد، این اولین باری خواهد بود که وان‌پلاس در یکی از گوشی‌هایش از سه دوربین با چنین مشخصاتی استفاده می‌کند. گفتنی است که منبع این شایعه، به‌نقل از برخی افراد تأیید کرده است که گوشی‌ 5G وان‌پلاس (با نام احتمالی وان‌پلاس ۷ فایو جی) قرار است از لحاظ مشخصات فنی، همان وان‌پلاس ۷ پرو باشد و افزون بر آن‌ها، از فناوری فایو جی هم پشتیبانی کند.

وان پلاس 7

پرچم‌دار جدید وان‌پلاس طبق شنیده‌ها طراحی کشویی دارد؛ از طرفی برخی شایعات به بهره‌مندی آن از دوربین پاپ‌آپ (کشویی) خبر می‌دهند

مدل معمولی وان‌پلاس ۷ در پنل پشتی‌اش میزبان تنها دو دوربین خواهد بود؛ یک دوربین با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی. با درنظرگرفتن وضوح حسگر این دوربین‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم لنز آن‌ها از نوع عریض و فوق عریض باشد. جالب است بدانید که گفته می‌شود نسخه‌ی معمولی وان‌پلاس ۷ قرار است از نمایشگر ۹۰ هرتزی بهره بگیرد.

وان‌پلاس اعلام کرده است که می‌خواهد روز سوم اردیبهشت‌ماه، تاریخ برگزاری رویداد بعدی خودش را مشخص کند. آن‌طور که بسیاری از کارشناسان معتقدند، این رویداد همان رویداد رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۷ خواهد بود. این درحالی است که منبع شایعه‌ی فعلی، تاریخ عرضه‌ی این گوشی‌ها را روز ۲۲ می ۲۰۱۹ (۱ خرداد ۱۳۹۸) اعلام کرده است. درضمن ظاهرا پیش‌فروش این گوشی در آمریکا ازطریق اپراتور تی-موبایل، در روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) آغاز می‌شود. افزون‌بر‌این‌ها، برخی منابع گفته‌اند محصول بعدی وان‌پلاس در سه رنگ متنوع عرضه خواهد شد.

زومیت به‌محض انتشار اخبار رسمی در مورد تاریخ عرضه‌ی وان‌پلاس ۷، شما را مطلع خواهد کرد. در انتها از شما می‌خواهیم دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید؛ به‌نظر شما، قیمت گوشی وان‌پلاس ۷ چقدر خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

تاریخ معرفی وان پلاس 7 پرو رسما مشخص شد
مدیرعامل وان پلاس، نمایشگر وان‌ پلاس 7 پرو را حیرت‌انگیز می‌داند
تاریخ معرفی وان پلاس 7 احتمالا سوم اردیبهشت‌ماه مشخص می‌شود
مدیرعامل وان پلاس اطلاعاتی از یک گجت جدید ارائه می‌کند
تصاویری منتسب به گوشی 5G وان پلاس 7 پرو رویت شد

برچسب‌ها:

نظر شما