شناسهٔ خبر: 32426132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسکو: حمله ارتش اوکراین به خبرنگاران روس نباید بدون مجازات بماند

وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه اخیر نیروهای اوکراینی به خبرنگاران روس در «دونتسک» تأکید کرد که این اقدام نباید بدون مجازات بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، حمله مسلحانه ارتش اوکراین به گروه فیلمبرداری سازمان پخش رادیویی و تلویزیونی روسیه در نزدیکی «دونتسک» نباید بدون مجازات بماند.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای روی وبسایت خود تأکید کرد: «نیروهای امنیتی اوکراین یک بار دیگر حملات مسلحانه‌ای را عمداً علیه نمایندگان رسانه‌های روسیه انجام داده‌اند که این اقدامات، نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی است. چنین جنایاتی نباید بدون مجازات بماند».

بیانیه مسکو افزود: «در این میان، ما شاهد عدم واکنش نهادهای بین‌المللی مرتبط و اول از همه آنها، نماینده سازمان همکاری و امنیت اروپا در امور آزادی‌ رسانه‌ها بوده‌ایم.»

وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: «این اتفاق به این دلیل عجیب است که اخیرا این نماینده، فرصت کافی برای ارزیابی‌های عمومی از عملیات ضدتروریستی در منطقه کریمه داشته و در گزارش خود سعی کرده تا روزنامه‌نگاران را در میان مظنونین فعالیت‌های تروریستی جای دهد.»

در ادامه این بیانیه تأکید شده: «اما تهدید واقعی علیه جان فعالان حرفه‌ای رسانه‌ها ظاهرا اصلا در حوزه فعالیت و مجموعه نظارتی وی نمی‌گنجد».

بنا بر این گزارش، نیروهای خبری سازمان پخش رادیو و تلویزیون روسیه که در منطقه دونتسک فعالیت داشتند روز شنبه هدف شلیک یکی از تک تیراندازهای ارتش اوکراین قرار گرفتند، هر چند که در این رویداد، هیچ یک از آنها زخمی نشدند.

انتهای پیام/م

نظر شما