شناسهٔ خبر: 32426126 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدی در تشریح نشست کمیسیون اصل 90 مجلس:

ارجاع پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به قوه قضاییه/ هرگونه افزایش شهریه باید به تصویب وزارتین علوم و بهداشت برسد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پرونده پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به قوه قضاییه ارجاع شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است خسارات مادی و معنوی وارده به افراد را بپردازد.

صاحب‌خبر -

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نشست امروز( دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اصل 90 مجلس که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دستور کار نخست نشست امروز در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در کنکور سال 1397 بود که در این ارتباط شکایاتی به کمیسیون اصل 90 مجلس واصل شده بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخی از پذیرفته شدگان سال گذشته کنکور در رشته‌های علوم پزشکی حتی سر کلاس‌های درس هم حاضر شدند، افزود: تخلف روی داده در خصوص این پذیرفته شدگان قابل کتمان نیست و کمیسیون در این باره جلسات متعددی تشکیل داد و نهایتا به این نتیجه رسید که به واسطه خطای انسانی و سیستمی توسط دانشگاه آزاد، برای عده‌ای حق ایجاد شده که باید این پرونده در دستگاه قضایی بررسی شود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است خسارات مادی و معنوی وارده به افراد را بپردازد که در این خصوص پرونده تکمیل و به قوه قضاییه ارسال شد.

افزایش شهریه باید به تصویب وزارتین علوم و بهداشت برسد

محمدی اضافه کرد: دستور کار بعدی کمیسیون اصل 90 مجلس افزایش شهریه دانشجویان تبدیل خارج از کشور به داخل بود که این موضوع باید برابر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب وزارت علوم و وزارت بهداشت برسد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: مقرر شد سازمان بازرسی کل کشور این موضوع و اعمال سهمیه‌‎های خانواده شهدا و مناطق را مورد بررسی قرار دهد و تا پایان اردیبهشت ماه به کمیسیون ارسال شود./

پایان پیام

نظر شما