شناسهٔ خبر: 32426125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نجفی خوشرودی جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی را تشریح کرد:

الزام اقدامات متقابل و قاطع دولت در برابر اقدامات تروریستی آمریکایی ها در چارچوب مصوبات شورایعالی امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا که جهت بررسی بیشتر از سوی صحن مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد،با اصلاحاتی به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،در تشریح نشست امروز( 2 اردیبهشت ماه )کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ،گفت:در نشست مذکور طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا که جهت بررسی بیشتر از سوی صحن مجلس به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد،با اصلاحاتی به تصویب رسید.

فرماندهی مرکزی آمریکا و نهادهای تحت اختیار این فرماندهی،تروریست اعلام شدند

وی افزود:براساس این طرح فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیروها و سازمان ها و نهادهای تحت اختیار این فرماندهی،تروریست اعلام می شدند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی را به مخاطره می اندازند،اقدامات متقابل و قاطع براساس این قانون به عمل آورد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد:همچنین در ماده 3 این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هرگونه توان و امکان علیه منافع جمهوری اسلامی استفاده کنند.

حمایت دولت از کسانی که با سپاه همکاری می کنند و در معرض آسیب هستند

وی با اشاره به ماده 5 این طرح تاکید کرد:در ماده 5 نیز تصریح شده است که دولت موظف است از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می کنند و از این جهت در معرض آسیب قرار می گیرند،با تشخیص دستگاه مربوطه حمایت های حقوقی و مقتضی به عمل آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح تنبیه کشورهای همسو با آمریکا در اعمال تحریم های ضدایرانی،تصریح کرد:همچنین طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه و به کمیسیون ارجاع شد،در کمیسیون اعلام وصول شد و جهت بررسی به کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد./

پایان پیام

نظر شما