شناسهٔ خبر: 32426118 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضو هیأت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛

تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی هوافضا

مهلت ثبت نام یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا 7 اردیبهشت تمدید شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی سبزه پرور عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا 12 تا 13 اردیبهشت در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات در 5 لیگ شبیه ساز اویونیک، سرعت پهپادها، هاورکرافت، گلایدر و راکت آبی برگزار می شود. رقابت‌های لیگ هاور کرافت و راکت آبی هوای فشرده در بخش دانش آموزی، سرعت پهپادها و شبیه ساز اویونیک بدون محدودیت سنی و مسابقات گلایدر در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات 7 اردیبهشت است.
عضو هیأت علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: استقبال خوبی از این مسابقات در بخش های مختلف دانش آموزی و دانشجویی صورت گرفته و داوری این مسابقات نیز هرساله قوی تر انجام می شود.
دکتر سبزه پرور دبیر علمی افزود: هدف از برگزاری مسابقه ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی بازار کار به دانش آموزان و دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینی در این حوزه است.
وی اضافه کرد: لیگ های گلایدر و سرعت پهباد روز 12 اردیهشت و لیگ های راکت آبی و هاور کرافت روز 13 اردیبهشت برگزار می شوند.
دبیر علمی مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه ریزی برای تأسیس رشته هوافضا در سال 66 در وزارت علوم آغاز شد و نخستین دانشکده مستقل هوافضا در همان سال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شد.
وی عنوان کرد: مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 86 آغاز شد و به دلیل استقبال خوب دانش آموزان و دانشجویان این مسابقه به صورت ملی فعالیت خود را ادامه می دهد.
عضو هیأت علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از برگزاری این مسابقه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود 10 دانشگاه کشور نیز با توجه به تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری مسابقات مشابه کرده اند.

نظر شما