شناسهٔ خبر: 32425583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرضیه هاشمی در تبریز: آمریکا در ۳۵۰ سال از تاریخ خود فقط ۱۲ سال در جنگ نبود

R7887/P/S6,47/CT7

مجری آمریکایی الاصل Press TV حقوق بشر را دست آویزی برای آمریکا علیه سایر کشورها دانست و گفت: از شروع شکل گیری آمریکا در ۱۷۸۶ تا ۲۰۱۹ فقط ۱۲ سال آمریکا در جنگ نبود. از واژه حقوق بشر برای من و شما استفاده می‌کنند و نه برای خودشان!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مرضیه هاشمی در همایش «مغناطیس حقیقت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سابقه مطالعات تاریخی خود در مورد انقلاب و اسلام، اظهار داشت: 16 ساله بودم که درباره کاپیتالیزم و... مطالعه کردم و با سوسیالیسم و مارکسیسم هم در دانشگاه آشنایی یافتم که در آمریکای لاتین برای رهایی از ستم طرفدار داشت. با انقلاب‌های مختلف دنیا آشنا شدم و با انقلاب ایران هم در دورانی که دانشجوی روزنامه نگاری بودم، مطالعه کردم و این مطالعه برایم جالب بود.

وی در مورد اینکه چرا اسلام و ایران را انتخاب کرد، گفت: در مطالعه و مقایسه، وقتی مسیحی بودم، نفهمیدم تعریف خدا در مسیحیت چیست؟ توحید در اسلام برایم جذابیت داشت و قرآن و انجیل را مقایسه کردم. برخی اسلام را آزاد نمی‌دانند اما وقتی چهارچوبی برای فرد تعریف شود، رسیدن به اوج امکان دارد. در غرب به اسم آزادی چه کارهایی که نمی‌کنند به عنوان مثال، در غرب از ازدواج دست برداشتند، هر کاری را در سکس کردند، به همجنس بازی روی آوردند و امروز سیر نشدند و به ربات روی آوردند. در آزادی مورد نظر غرب حد و حدودی نیست، اما در اسلام چهارچوب مشخص دارد و انسان می‌تواند در آن رشد و تعالی داشته باشد.

قدر جمهوری اسلامی را با تمام مشکلات بدانید

این مجری آمریکایی الاصل پرس تی وی با اشاره به انتخاب ایران برای زندگی و کار، ابراز داشت: از ابتدا دیدگاه انقلابی داشتم و با انقلاب ایران آشنا شدم، ایران را دوست داشتم و با همسر ایرانی ازدواج کردم. شاید در ایران همه چیز اوکی نباشد، ولی باید قدر جمهوری اسلامی را با تمام مشکلات بدانید چراکه اگر ارزش نداشت، آمریکا این همه هزینه نمی‌کرد تا نظام ایران را سرنگون کند. این را هم بدانید که همه ارگان‌ها و افرادی که تحریم می‌کنند، کسانی هستند که به نفع ایران کار می‌کنند.

وی حجاب را عشق دانست و گفت: من واقعاً می‌توانم تفاوت زندگی بدون حجاب و با حجاب را تشریح کنم که چگونه بعد از حجاب در آمریکا آرامش یافتم ولی توضیح این آرامش در کشور ایران شاید سخت باشد چراکه در آرامش و حجاب هستند.

مر ضیه هاشمی چالش دینداری در آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جامعه آمریکا که من بزرگ شدم، خیلی‌ها خود را مذهبی می‌دانستند که مذهبی مسیحی هستند، اما تفکرات غالب، تفکرات ضددینی است، وقتی در دانشگاه نماز می‌خواندم، همه تعجب می‌کردند. حرکت ضد دین در آمریکا شروع شده بود و کم کم دین کمرنگ شده واکنون بسیاری از مسیحیان آمریکا ناراحتند.

حقوق بشر دست آویزی برای آمریکا علیه سایر کشورها است

مجری پرس تی وی، با بیان اینکه خیلی‌ها به دونالد ترامپ رأی دادند تا این دیدگاه ضد دینی کمرنگ شود، افزود: همان‌هایی که در مورد خدا و کلیسا و... حرف می‌زنند به ترامپ رأی دادند چراکه اعتقاد داشتند وی جلوی همجنس بازی و سکس و مواد مخدر و... را می‌گیرد اما حقیقت نداشت.

وی با بیان اینکه مسلمانان آمریکا بعد از پیروزی انقلاب تحت فشار شدید قرار گرفتند که موج نهایی فشار در 2001 بعد از 11 سپتامبر بود، تصریح کرد: ترامپ هم سیاه نمایی علیه مسلمانان را بیشتر کرده و اختلاف بین گروه‌های مختلف به خصوص لیبرال‌ها و مذهبی‌ها را بیشتر کرده است.

مرضیه هاشمی، حقوق بشر را دست آویزی برای آمریکا علیه سایر کشورها دانست و گفت: از شروع شکل گیری آمریکا در 1786 تا 2019 فقط 12 سال آمریکا در جنگ نبود. از واژه حقوق بشر برای من و شما استفاده می‌کنند و نه برای خودشان! آمریکایی‌ها از کمیته حقوق بشر سازمان ملل خارج شدند چراکه قرار بود در مورد حقوق بشر در آمریکا تحقیق کنند. این بازی سیاسی و رسانه است چراکه در بازی سیاسی آمریکا و انگلیس فوق العاده عمل می‌کنند، چهره‌ای می‌سازند که مانند فیلم‌های هالیوودی همه چیز خوب است.

ریاست جمهوری ترامپ اتفاق خوبی برای نشان دادن چهره واقعی آمریکاست

وی حضور ترامپ در رأس آمریکا را اتفاق خوبی برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: همه روسای جمهور آمریکا، بوش، اوباما و... همه کارهای ترامپ را قشنگ و با لبخند انجام می‌دادند اما ترامپ بی پرده و صریح سیاست آمریکا را بیان می‌کند که این کار او بین نخبگانشان اختلاف انداخته چراکه معتقدند نباید مواضع آمریکا را اینگونه صریح و بی پرده بگوید ولی ترامپ آنقدر غرور دارد که گوش نمی‌دهد و کارش را انجام می‌دهد.

مجری آمریکایی الاصل پرس تی وی جنایات آمریکا علیه بشریت را مورد اشاره قرار داد و با انتقاد از اینکه آمریکا با این اوضاع در مورد حقوق بشر هم اظهار نظر می‌کند، خاطر نشان کرد: در سوریه و ونزوئلا و... هم اینگونه رفتار کردند و می‌کنند، برای قضاوت آمریکا، فقط با فیلم و صحبت‌ها به آمریکا نگاه نکنید، بلکه واقعیت‌ها را ببینید.

روایت یک آمریکایی از «حقوق بشر» آمریکایی

وی بخشی از داستان دستگیری غیر قانونی خود در سفر خانوادگی به آمریکا را یادآور شد و گفت: من به عنوان آمریکایی به آمریکا برگشتم تا یک ماه در کنار برادران و دو نفر از فرزندانم باشم که دستگیر شدم. مرا به عنوان «شاهد» دستگیر کردند ولی با زنجیر و دستبند و به عنوان یک فرد خطرناک با من برخورد کردند که می‌خواستند من را خراب کنند و غرور من را پایمال کنند در حالی که در دنیا «شاهد» را با دعوتنامه به دادگاه دعوت می‌کنند و این هم بخشی از حقوق بشر آمریکایی است. من در ایران زندگی و کار می‌کنم، درکنفرانس های مختلف در ایران شرکت می‌کنم، واقعاً شاهد چی هستم؟ همه چیز ساختگی بود چرا که می‌خواستند اذیت کنند و بهانه تراشی می‌کردند.

مرضیه هاشمی افزود: با دعای مردم و لطف رسانه‌ها رهایی یافتم و اینکه اگر پسرم همراهم نبود، اینقدر زود آزاد نمی‌شدم و معلوم نیست چه اتفاقی پیش می‌آمد چراکه افراد زیادی از 11 سپتامبر 2001 در زندان به عنوان شاهد دستگیر شده‌اند که مسلمان بودند و هنوز سرنوشتشان نامعلوم است. برخی افراد را داریم که 40 سال است به عنوان شاهد در زندان‌های آمریکا است. «حقوق بشر» فقط واژه‌ای است که علیه من و شما استفاده می‌کنند و خودشان هر کاری دوست داشتند با مردم دیگر به ویژه مردم سیاهپوست و سرخ پوست بومی آمریکا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه من به عنوان زن مسلمان آمریکایی بر اساس قانون آمریکا باید حجاب داشته باشم ولی قبول نکردند، از من DNA گرفتند و این در حالی است که من را به عنوان شاهد گرفته بودند تصریح کرد: قضیه من رسانه‌ای شد و خدا کمک کرد، از اول می‌گفتند که کسی نباید بفهمند، ولی سه دقیقه که به من فرصت صحبت دادند، به دخترم گفتم رسانه‌ای کنید.

مجری سرشناس پرس تی وی با بیان اینکه در آمریکا هر روز سیاه پوست‌ها به بهانه‌های مختلف کشته می‌شوند و هیچ کس هیچ کاری نمی‌تواند بکند ابراز داشت: به عنوان نمونه، یک سیاه پوست در روز عروسی اگزوز ماشینش که صدا می‌داد، به داماد 67 بار شلیک کردند و در دادگاه پلیس به عنوان دفاع از جان خود تبرئه شد!

بعد از پیروزی انقلاب چندین شبکه فارسی زبان علیه ایران تمرکز کرده‌اند

وی در مورد اینکه برخی معتقدند جنگ رسانه‌ای علیه ایران وجود ندارد اظهار داشت: بعید می دانم کسی باور نکند که جنگ رسانه‌ای وجود دارد. حتی در داخل آمریکا هم جنگ رسانه‌ای وجود دارد چراکه در آمریکا شرکت‌های بزرگ رسانه‌ها را مدیریت می‌کنند و CNN به بدترین شکل ممکن علیه ترامپ فضاسازی می‌کنند و تعدادی از رسانه‌ها هم طرفدار ترامپ هستند. من دانش آموخته روزنامه نگاری هستم، به جرات می‌گویم که در دنیا رسانه و خبرنگار بی طرف نداریم، امثال BBC خود را بی طرف معرفی می‌کنند اما غربی‌ها بی طرفی را برای بقیه استفاده می‌کنند، نه برای خودشان و هر کاری دوست داشته باشند انجام می‌دهند.

مدعیان آزادی بیان ظرفیت نداشتند که یک شبکه انگلیسی زبان به نام Press TV را تحمل کنند

مجری آمریکایی الاصل Press TV با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب چندین شبکه فارسی زبان علیه ایران تمرکز کرده‌اند که خودشان به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که هدفشان نابودی نظام جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: در این مورد شوخی ندارند و ترامپ هم این را قایم نمی‌کند که میلیاردها دلار علیه ایران هزینه می‌کنند. اما ظرفیت نداشتند که یک شبکه انگلیسی زبان به نام Press TV را تحمل کنند. وقتی می‌گویند آزادی بیان هست، علیه ایران انواع محدودیت رسانه و آزادی بیان داشتند چراکه با دیدگاه‌های آزادمنشانه و ظلم ستیزانه ایران در دنیا به شدت مشکل دارند، حتی اخیراً یوتیوب و جی میل و... Press TV را بستند ولی می گویند آزادی وجود دارد! مشخص است که جنگ رسانه‌ای چگونه روی ایران متمرکز کردند.

درآمد اصلی آمریکا از جنگ‌های مختلف دنیا است؛ فقط «زور» پشتوانه دلار است

وی درآمد اصلی آمریکا را از جنگ‌های مختلف دنیا دانست و ادامه داد: فروش سلاح درآمد اصلی آمریکا است، دلار هیچ پشتوانه‌ای ندارد، در دهه 70 میلادی طلا پشتوانه دلار بود ولی الان خزانه‌شان خالی است و فقط «زور» پشتوانه دلار است. فروش نفت به دلار هم کمک کرد ولی کشورها بیدار شده و تغییر داده و در نتیجه دلار رفته رفته ضعیف‌تر می‌شود و یوان چین و... رشد می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما