شناسهٔ خبر: 32420181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برطرف شدن مشکلات جوانان در گرو برنامه‌ریزی صحیح است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید برای برطرف شدن اساسی و ریشه‌ای مشکلات جوانان، برنامه صحیحی داشت و آن را اجرا کرد چرا که برخی از مشکلات امروز به واسطه اجرای غیراصولی برنامه‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر نماینده‌ ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار معاون امور جوانان وزارت ورزش اظهار داشت: باید برای برطرف شدن اساسی و ریشه‌ای مشکلات جوانان، برنامه صحیحی داشت و آن را اجرا کرد چراکه برخی از مشکلات امروز به واسطه اجرای غیراصولی برنامه ها است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد، افزود: اگر بسیاری از مسائل کلان همچون چگونگی تخصیص یارانه‌ها، مبارزه صحیح با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، سودهای بانکی، حمایت از تولید و غیره به درستی اجرا شود، مشکلات جوانان کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت دوره جوانی، عنوان کرد: از جوانی و عمر در قیامت سوال می‌شود چراکه جوانی یک قسمت خاص از عمر انسان به شمار می‌رود، همچنین امام علی(ع) می‌فرمایند قلب جوان همچون زمین خالی است، هر چه در آن بکارید قبول می‌کند بنابراین باید مراقب بود که جوانان در چه مسیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اگر در زمینه کار و اشتغال، اولویت را به مردان می‌دادیم امروز زن و مرد مجرد نداشتیم، گفت: بدون شک در برخی از شغل‌ها، باید زنان حضور داشته باشند و نیاز جدی به حضور آنان وجود دارد اما در شغل‌هایی که میان مرد و زن مشترک است، اولویت به مردان داده شود چراکه اگر مرد بیکار نباشد، زنان، بی‌شوهر نمی‌مانند و نرخ ازدواج رشد می‌کند و بنیان خانواده مستحکم می‌شود.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: خدا ارث را به مرد بیشتر می‌دهد و یا دیه مرد را بیشتر از دیه زن قرار داده است، این موضوع به این دلیل نیست که به زن احترام گذاشته نشود بلکه چون بار اقتصادی بر دوش مرد است و مرد وظیفه دارد که زن را تأمین کند، اسلام این چنین دستوراتی دارد. 

محمد مهدی تندگویان در این دیدار با بیان اینکه فشار وضعیت اقتصادی بر روی جوانان سبب به هم ریختگی وضعیت ازدواج جوانان در کشور شده است، عنوان کرد: ناکارآمدی برخی از مدیران در سال‌های گذشته برخی از مشکلات را برای قشر جوان جامعه رقم زده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش افزود: رهبر انقلاب اسلامی در بیشتر سخنرانی‌های خود جوانان را خطاب قرار می‌دهند و توصیه‌های فراوان و مؤکدی در این باره دارند و مسؤولان بخش‌های مختلف با تلاش خود باید زمینه برطرف شدن مشکلات این قشر را فراهم آورند.

وی گفت: شبکه‌ها و انجمن‌های خوبی از جوانان در سال‌های اخیر شکل گرفته که برای مثال سبب افزایش اشتغال شده است اما این میزان اشتغال نسبت به نیاز جامعه کم است.

تندگویان با بیان اینکه موضوعاتی همچون تغییر فرهنگ جامعه و کمرنگ شدن خانواده نیاز به تحول اساسی در موضوع جوانان دارد، تصریح کرد: جوانان همواره پای کار ایجاد تغییر و تحول در کشور هستند و عرصه‌های مختلف همچون سیل حضور داشتند.

انتهای پیام/63077/ص/

نظر شما