شناسهٔ خبر: 32418831 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پرسپولیسی‌ها می‌خواهند برابر الاهلی عربستان هت‌تریک کنند

مسابقه «برنده باش» در دوبی

صاحب‌خبر -


دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که در واقع هفته چهارم مسابقات محسوب می‌شود، امشب استارت می‌خورد. در گروه D، الاهلی عربستان از ساعت 20 در ورزشگاه راشد آل مکتوم دوبی با قضاوت «ما نینگ» از چین میزبان پرسپولیس است. سرخپوشان در بازی رفت با ارائه یک بازی هوشمندانه و استفاده از فرصت‌ها با گل‌های شجاع خلیل‌زاده و علی علیپور، حریف قدرتمند خود را شکست دادند و در بسته نگه داشتن دروازه هم موفق بودند. شاگردان برانکو که حالا فرصت رسیدن به صدر جدول گروه را هم پیدا کرده‌اند، هدفی جز پیروزی ندارند تا شانس خود را برای صعود افزایش دهند. اتفاق مهمی که در پایان دومین بازی و کسب تنها یک امتیاز کمرنگ شده بود اما برتری برابر حریف عربستانی در سومین بازی، این مهم را احیا کرد. پرسپولیسی‌ها حدفاصل بازی رفت مقابل الاهلی تا بازی برگشت که امشب برگزار می‌شود، در دو بازی لیگ برتر به میدان رفتند که ابتدا سایپا را 3-2 از پیش رو برداشتند و سپس برابر ذوب آهن به تساوی بدون گل رسیدند. اما مسأله‌ای که در این روزها قرمزها را آزار می‌دهد، پرداخت نشدن تعهدات مالی باشگاه است که حوصله مربیان و بازیکنان این تیم را سر برده و حالا باید دید که این موضوع بر عملکرد آنها در بازی امشب تأثیر منفی می‌گذارد یا آنها به روند نتیجه‌گیری‌شان ادامه می‌دهند.
در آن سوی میدان، الاهلی با وجود باخت در بازی رفت، تیمی خطرناک و منسجم نشان داد که دو بار تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد و بازیکنان این تیم تا آستانه فروپاشی دروازه بیرانوند پیش رفتند. تیمی که حالا برای جبران آن نتیجه به میدان می‌آید و قطعاً شکست دادن دوباره حریف متمول سعودی کار راحتی به نظر نمی‌رسد. البته الاهلی پس از بازی با پرسپولیس روزهای خوبی را سپری نکرد. این تیم ابتدا در هفته بیست و هفتم لیگ برترعربستان 1-0 به الهلال باخت و 3 روز بعد در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های عرب دوباره مقابل الهلال قرار گرفت و این تیم را 1-0 برد ولی چون دیدار رفت را با همین نتیجه باخته بود، بازی به ضربات پنالتی کشید و الاهلی 3-2 بازی را واگذار کرد. پس از این نتایج، خورخه فوساتی سرمربی اروگوئه‌ای الاهلی برکنار شد و یوسف عنبر به عنوان سرمربی موقت انتخاب و جانشین او شد تا امشب برابر پرسپولیس روی نیمکت بنشیند. گفتنی است، الاهلی در آخرین بازی‌اش در هفته بیست و هشتم لیگ عربستان، 3-2 الوحده را برد.
الاهلی و پرسپولیس امشب برای چهارمین بار مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. دو تیم در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا 2017 به تساوی 2-2 رضایت دادند اما در بازی برگشت سرخپوشان با نتیجه 3-1 به برتری رسیدند. حالا سرخپوشان پایتخت امیدوارند برای سومین بار متوالی موفق به شکست  یاران حسین عبدالغنی سلیمانی شوند و راه خود را برای پیشروی در آسیا هموار کنند. برانکو در حالی شاگردانش را به زمین می‌فرستد که در خبرها آمده بود به آنها برای اخطار نگرفتن توصیه‌های جدی داشته است. بشار رسن، ماریو بودیمیر، مهدی شیری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی، شش بازیکنی هستند که در لیست اخطاری‌های پرسپولیس قرار دارند و باید حواس‌شان جمع باشد تا با گرفتن کارت زرد، دیدار بعدی مقابل پاختاکور را از ندهند.
در دیگر بازی گروه D، السد قطر از ساعت 20:30 در دوحه به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود. در حال حاضر، پاختاکور با ۵ امتیاز صدرنشین است، السد و پرسپولیس با ۴ امتیاز دوم و سوم هستند و الاهلی نیز با ۳ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.


نظر شما