شناسهٔ خبر: 32414969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نامزد انتخابات آمریکا: ترامپ را از قدرت برکنار کنید

«تولسی گابارد» نماینده دموکرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا از ایالت هاوایی گفت: اکنون دیگر وقت استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور نیست، رای دهندگان باید به برکناری او در انتخابات آتی رای دهند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز، گابارد روز یکشنبه به این شبکه خبری گفت، نتایج تحقیقات «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 نشان داد که «هیچ تبانی» بین رئیس جمهور ترامپ و روسیه وجود نداشته است و اکنون زمان آن فرارسیده است که کشور بر مسائل دیگری که اهمیت بیشتری برای مردم آمریکا دارد، متمرکز شود.
وی افزود: من فکر نمی کنم که باید از طریق استیضاح ترامپ را شکست دهیم. بسیار برای ما و این کشور مهم است که با هم متحد شویم و مردم آمریکا را وادار کنیم تا رای به برکناری ترامپ در انتخابات سال 2020 دهند.
فاکس نیوز نوشت: موضع اخیر گابارد در تضاد مستقیم با دیدگاه «الیزابت وارِن» سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست است که جمعه پیش از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواست روند استیضاح ترامپ را آغاز کنند.
وارن شنبه این هفته همچنین در مراسمی در ایالت نیوهمشایر گفت: من می دانم که برخی می گویند این اتهامی سیاسی است و ما نباید به آن ورود کنیم، ضمن آن که انتخابات در راه است اما بسیاری از مسائل وجود دارند که از سیاست مهم تر هستند.
روز جمعه هم «جولیان کاسترو» وزیر توسعه شهری و دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت، آغاز روند استیضاح رئیس جمهور «کاملا منطقی» است.
وزارت دادگستری آمریکا هفته پیش نسخه کوتاه شده گزارش مولر را منتشر کرد. مولر در این گزارش نوشت که ادله ای برای اثبات این که ترامپ با روسیه توطئه کرده، یافت نشده است و به نتیجه ای درباره اتهامات رئیس جمهور در زمینه مانع تراشی در مقابل اجرای عدالت نرسیده است.
ترامپ هم به نوبه خود روز یکشنبه در توئیتی نوشت: به رغم این که تبانی و مانع تراشی در روند اجرای عدالت در کار نبوده است، دموکرات های چپ افراطی نمی خواهند به وظیفه خود برای قانونگذاری به نفع مردم عمل کنند و فقط به دنبال تحقیقات و وقت تلف کردن هستند. این مساله بسیار برای کشور ما هزینه بر است و هزینه زیادی برای دموکرات ها در سال 2020 خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، گابارد پیشتر گفته بود ترامپ سیاستی را در پیش گرفته که در جهت منافع مردم آمریکا نیست و به جنگ بسیار بسیار پرهزینه ختم خواهد شد.
وی همچنین گفته دولت واشنگتن و نومحافظه کارانی که او را احاطه کرده اند به روشنی به دنبال تغییر نظام در برخی کشورها هستند.
این نامزد انتخابات مخالف مداخله نظامی آمریکا در کشورها است و در سخنرانی های انتخاباتی خود ترامپ را به دورویی متهم کرده و منتقد شدید حمایت ترامپ از عربستان سعودی است.

نظر شما