شناسهٔ خبر: 32413001 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زنگ افتتاح جشنواره راديو به صدا درآمد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آيين افتتاحيه چهاردهمين جشنواره بين المللي راديو و ششمين اجلاس جهاني صدا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از کميته چهاردهمين جشنواره بين المللي راديو و ششمين اجلاس جهاني صدا، در اين مراسم علاوه بر دکتر شاه آبادي معاون محترم صداي جمهوري اسلامي ايران، مديران، هنرمندان، برنامه سازان راديو و مهمانان خارجي حضور دارند.
نورالدين جعفري، دبير جشنواره پس از قرائت قرآن کريم توسط استاد بين المللي آقاي ابوالقاسمي به عنوان نخستين سخنران مراسم با خوشامد به حضار جشنواره گفت: جشنواره و رقابت هاي رسانه اي بر بستري از رفاقت، در فضاي رقابتي سالم و مبتني بر تکنيک و تجربه قطعا به ارتقاء سطح برنامه سازي منجر خواهد شد. آنچه در هيات هاي انتخاب و داوري جشنواره مشاهده شد، ارتقاي مهندسي ساختار و محتوا و نگاه بديع به موضوعات جديد بود که هنرمندان داخلي و خارجي به خوبي آن را به منصه ظهور گذاشتند.
جعفري افزود: طرح موضوعات ارزشي و مهم همچون چهل سالگي انقلاب اسلامي، محيط زيست، صلح جهاني، ايثار و فداکاري، حمايت از کالاي ايراني و ديگر موضوعات مهم در بخش هاي متفاوت جشنواره و برنامه هاي شنيدني و خلاقانه رسيده به جشنواره نشان از همت و جديت برنامه‌سازان به موضوعات روز دارد که قابل تقدير است.
دبير جشنواره چهاردهم راديو ادامه داد: حضور مخاطب مردمي که اين روزها به واسطه فضايي که با نگاه مثبت به آن، مي‌توان آن را بستر ارتباطي مناسب رسانه و مردم دانست در بخش مردمي جشنواره نويدبخش ارتباطات موثر راديو با فضاي بيرون استوديو و سپردن کار تخصصي به مخاطب تخصصي است که با استقبال بسيار خوب مخاطبان رسانه همراه شد.
جعفري افزود: در بخش مردمي تعداد 623 اثر با موضوعات مختلف به دبيرخانه واصل شد. همچنين در بخش آزاد 176 – ويژه 15- مستمر 138 عنوان (808 ساعت) – بين الملل 150 برنامه در 8 قالب اعلامي – که جوايز برنامه هاي برگزيده در افتتاحيه و اختتاميه تقديم منتخبان مي شود.
وي گفت: ششمين اجلاس جهاني صدا با هدف ارتقاء سطح کيفي برنامه هاي پژوهش محور و مستند و افزايش دانش برنامه سازي مبتني بر علم روز و تحقيقات ميداني و تخصصي و طرح آخرين نظريات در حوزه رسانه راديو، فرصتي فراهم کرده است تا مفاخر پژوهش و متخصصان حوزه‌هاي علوم متفاوت، آگاهي هاي روز و نتايج پژوهش ها را در اختيار برنامه سازان قرار دهند. اميد است برنامه سازان از نتايج و عوايد اين پژوهش ها که منتشر خواهد شد بهره گيرند و برنامه هاي موفق و پژوهش محور توليد و ارائه کنند.
جعفري افزود: اميدوارم با همراهي همکاران برنامه‌ساز داخلي و خارجي روزهاي خوبي را در جشنواره تجربه کنيم و در کارگاهها و پنل هاي تخصصي که با هدف آموزش و ارتقاي تخصصي سطح برنامه سازي و محتوايي برگزار مي‌شود اين انتقال تجربه به خوبي صورت گيرد.
دبير جشنواره بين المللي راديو خطاب به مهمانان خارجي جشنواره گفت: شما ميهمانان محترم خارجي مستضر باشيد که ايران دروازه تمدن چندين هزار ساله فرهنگ، تمدن و هنر است از شما به عنوان سفيران هنر از کشورهاي مختلف تقاضا دارم در اين چند روز، ايران را خوب بشناسيد و اين هنر شما سفيران خلاق خواهد بود که چهره واقعي ايران را در برنامه هاي آتي خود، هنرمندانه به جهان معرفي کنيد.

نظر شما