شناسهٔ خبر: 32412483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حقوق بازنشستگان کشوری براساس احکام جدید پرداخت می‌شود/ همسان‌سازی حقوق، مطالبه به‌حق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق بازنشستگان این صندوق براساس احکام جدید سال ۱۳۹۸ پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا؛ سیدمیعاد صالحی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) با اشاره به اینکه حقوق فروردین ماه بازنشستگان این صندوق به همراه ۴۰۰ هزار تومان علی الحساب در روزهای گذشته پرداخت شد، درباره پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جاری و افزایش دریافتی آنها، عنوان کرد: از آنجا که فروردین، ماه اول سال است، به طور معمول ممکن است پرداخت ها با مشکلاتی روبرو شده و کمی دیرتر صورت بگیرد، اما با تلاش همکاران صندوق بازنشستگی و تعامل سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور، حقوق فروردین ماه ۹۸ تمام بازنشستگان این صندوق بر مبنای حقوق  اسفند ماه سال قبل به همراه ۴۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به حساب این عزیزان واریز شد.

او با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که در اولین فرصت  پرداختی  حقوق بازنشستگان را بر مبنای احکام جدید انجام دهیم، افزود: باتوجه به اینکه  هنوز احکامی  برای افزایش سالانه حقوق بازنشستگان صادر نشده بود و باتوجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور برای اینکه بازنشستگان کمی از تنگنا خارج شوند، در کنار پرداخت حقوق فروردین ماه، ۴۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب برای آنها واریز شد.

صالحی ادامه‌ داد: البته این پرداخت در دو مرحله و در فاصله چند ساعت انجام شد، زیرا حجم عملیات بانکی مربوطه بسیار سنگین است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر صدور احکام جدید بر اساس مصوبات دولت و نیز قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت ممکن هستیم، در ادامه اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان پلکانی است و علاوه بر این ۴۰۰ هزار تومان ثابت، درصدی به آن اضافه خواهد شد که منتظر هستیم سازمان برنامه جزئیات آن را قطعی کند تا بر مبنای آن حقوق قطعی بازنشستگان واریز شود.

وی درباره پوشش حمایتی صندوق نیز گفت‌: یک نسبت پشتیبانی مناسب می‌تواند اعداد بالای حدوداً ۴ تا ۵ باشد، یعنی باید به ازای هر چهار تا پنج نفر شاغل که کسورات پرداخت می‌کنند یک بازنشسته حقوق بگیرد، اما طبق آخرین گزارش ما در پاییز سال ۹۷ ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم بوده است و بسیار پایین و زیر یک است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: این رقم از یکسو نشان دهنده حرکت دولت به سمت چابک شدن است، اما از سوی دیگر هر چه میزان دریافتی کسورات ما کمتر باشد، وابستگی‌مان به بودجه دولتی بیشتر می‌شود و از این جهت با صندوق تامین اجتماعی تفاوت داریم و درصدد هستیم ولو یک گام در مسیر کاهش وابستگی صندوق به منابع دولتی حرکت کنیم. بنابراین امیدواریم بتوانیم سود سرمایه‌گذاری‌های صندوق را افزایش دهیم.

صالحی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق، مطالبه جدی و به حق بازنشستگان است و یک عقب ماندگی جدی در این زمینه داریم و لازم است گام‌های عملیاتی در جهت جبران آن برداریم.

نظر شما