شناسهٔ خبر: 32410936 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

الاهلي عربستان - پرسپوليس؛ نياز مبرم به سه امتياز

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- در چارچوب هفته چهارم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا دو تيم پرسپوليس ايران و الاهلي عربستان از گروه D اين مسابقات به مصاف هم مي روند.
به گزارش آريا، در هفته چهارم دو تيم پرسپوليس ايران و الاهلي عربستان به مصاف يکديگر مي روند و اين بازي در حالي است که هر دو تيم شانس صعود از اين مرحله را دارند و براي اينکه اميدهاي خود را زنده نگه دارند بايد بازي فردا را با پيروزي پشت سر بگذارند.
ديدار رفت پرسپوليس با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيد و با اين برد اميدها براي راهيابي پرسپوليس به مرحله حذفي زنده شد و الاهلي نيز در قعر جدول جاي گرفت تا اين ديدار براي نماينده عربستان، حکم مرگ و زندگي داشته باشد و اين تيم در صورت شکست حداقل شانس را براي صعود از مرحله گروهي خواهد داشت.
پرسپوليس در حساس‌ترين مقطع فصل، به بهترين فرم خود رسيده و در 6 ديدار گذشته در ليگ و آسيا به 5 پيروزي دست يافته است.اين نتايج باعث شده تا پرسپوليس با فاصله 5 امتياز نسبت به تيم دوم صدرنشين ليگ باشد.پيروزي پرسپوليس در اين ديدار اين تيم را در جمع 2 تيم نخست گروه قرار مي‌دهد و در صورت تساوي پاختاکور ازبکستان با السد قطر نماينده ايران مي‌تواند در آسيا نيز صدرنشين گروه شود.
الاهلي حريف اين هفته پرسپوليس در وضعيت بحراني به سر مي‌برد.خورخه فوساتي سرمربي اوروگوئه‌اي اين تيم پس از 2 شکست پياپي مقابل پرسپوليس و الهلال از کار برکنار شد و يوسف عنبر بازيکن سابق فوتبال عربستان به صورت موقت هدايت اين تيم را بر عهده گرفته است.اين مربي در نخستين گام در ليگ عربستان موفق به شکست دادن الوحده شد.اين تيم در رتبه پنجم ليگ اين کشور قرار دارد و کورسوي اميدي براي اين تيم جهت کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده باقيمانده است.
پرسپوليس در تاريخ ليگ قهرمانان آسيا، 18 بار با تيمهاي عربستاني ديدار داشته که همه چيز برابر است و حاصل اين تقابلها 6 برد، 6 مساوي و 6 شکست براي پرسپوليس بوده است.پرسپوليس هيچگاه مقابل الاهلي بازنده نبوده و در 3 جدال با اين تيم صاحب 2 پيروزي و يک تساوي شده است.الاهلي برابر تيمهاي ايراني سابقه خوبي داشته و در 19 بازي برابر اين تيمها 9 پيروزي، 4 تساوي و 6 شکست بدست آورده است.
بازيکنان پرسپوليس در اين ديدار بايد جانب احتياط را رعايت کنند 6 بازيکن اين تيم، يک کارته هستند سيدجلال حسيني، شجاع خليل زاده، مهدي شيري، مهدي ترابي ، بشار رسن و ماريو بوديمير در صورت دريافت کارت زرد در اين ديدار، بازي بعدي پرسپوليس در آسيا را از دست خواهند داد.
برانکو ايوانکوويچ در نشست خبري پيش از ديدار مقابل الاهلي عربستان گفت:
تيم‌ها در اين گروه امتيازاتي نزديک به هم دارند. اميدواريم که در کورسي که هستيم موفق باشيم. اميدوارم که در بازي فردا به موفقيت برسيم.
وي ادامه داد:‌
الاهلي و السد همراه با پرسپوليس و پاختاکور آماده هستند تا از اين گروه صعود کنند اما متاسفانه چند بازيکن ما مثل ماهيني و انصاري مصدوم هستند و هنوز نمي‌توانند بازي کنند. شايان مصلح هم مصدوم است اما اميدواريم که فردا برنده شويم. هرچند که مي‌دانيم که اين تيم مربي‌اش را عوض کرده و مي‌دانيم که بيشترين تلاش را مي‌کنند تا نتيجه بگيرند. هر دو تيم مي‌خواهند فردا برنده شوند اما من احساس غرور مي‌کنم، چون هواداران ما را تنها نمي‌گذارند و در ورزشگاه از ما حمايت مي‌کنند. هواداران از ما مي‌خواهند که با دست پر به ايران برگرديم. 

نظر شما