شناسهٔ خبر: 32410587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیپلمات کوبایی: تلاش‌های ترامپ محکوم به شکست است

71129

یکی از دیپلمات‌های کوبایی درگیر در مذاکرات بین دولت‌های هاوانا و باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت، تلاش‌های دولت کنونی واشنگتن برای از بین بردن اقدامات دولت قبلی این کشور محکوم به شکست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جوزفینا ویدال، مذاکره کننده دولت هاوانا با دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا که اکنون سفیر کوبا در کانادا است، گفت: اقدامات اخیر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با هدف بی ثبات کردن اوضاع در کوبا در پی استعفای رائول کاسترو، رئیس جمهوری این کشور بوده است. کاسترو ۸۷ ساله همچنان رهبری حزب کمونیست کوبا را برعهده دارد.

در روزهای اخیر، کاخ سفید به رهبری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا یکسری اقدامات را علیه دولت کوبا اعمال کرده که از جمله آنها می‌توان به این مساله اشاره کرد که به آمریکایی‌هایی که املاکشان در جریان انقلاب کوبا مصادره شده، حق شکایت داده شده است.

این سفیر همچنین اعلام کرد: این سیاستی است که محکوم به شکست است. آنها می‌خواهند کوبا را محاصره کنند. آنها می‌خواهند کوبا را از آن چیزی که هست، دور کنند، از اولویت‌ها و ارزش‌هایش و بار دیگر کوبا را به تمایلات آمریکایی نزدیک کنند. اما چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: این واقعاً ناامید کننده است که آنها بار دیگر به جای همکاری رفتار خصمانه را انتخاب کرده‌اند. بسیاری از سیاست‌های دولت ترامپ در قبال کوبا واکنشی به موفقیت او در فلوریدا در نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و تمایلش به تکرار آن در ۲۰۲۰ است.

سفیر کوبا در کانادا همچنین گفت: شما می‌توانید به راحتی در نتایج و داده‌ها دست ببرید. بر ما پوشیده نیست که سناتور مارکو روبیو، ترامپ را متقاعد کرد که چون در فلوریدا پیروز شده، در انتخابات ۲۰۱۶ پیروز شده است. دلیل اینکه ترامپ در فلوریدا پیروز شد، دقیقاً به همان دلیلی است که او در مناطق دیگر پیروز شد.

انتهای پیام

نظر شما