شناسهٔ خبر: 32408561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

سپاه از هیچ خدمتی کوتاهی نمی کند/عملکرد دشمنان نشاندهنده عظمت سپاه در طول ۴۰ سال است

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه سپاه تهدیدی برای مردم نیست و هرجا احساس نیاز کند از هیچ خدمت رسانی کوتاهی نمی کند، گفت: این امر نشاندهنده احساس مسئولیت و موفقیت سپاه در عرصه اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

«حجت الاسلام عبدالعلی گواهی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ضرورت تشکیل نهاد سپاه گفت: سپاه پاسداران در 2 اردیبهشت 58 به  فرمان امام خمینی (ره) از بطن مردم تشکیل شد. سپاه متعلق به مردم است و از مردم جدا نیست.

 

معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  با بیان اینکه جوانان و نوجوان به صورت خودجوش وارد سپاه شدند، افزود: در روزهای نخستین پیروزی انقلاب بعد از گذشت 2 ماه و چند روز سپاه تشکیل شد. آینده و افق روشن تشکیل سپاه به خوبی برای امام خمینی (ره) روشن بود و ایشان می دانستند انقلاب نیاز به حافظ و  پشتیبانی کننده دارد و از همان ابتدا سپاه را با عنوان حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی تاسیس کردند.

 

وی افزود: علت تاسیس سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر تهدایدات عنوان شد که این تهدیدات می تواند یک روز نظامی و روزی تهدید اقتصادی یا اجتماعی باشد.

 

حجت الاسلام گواهی با اشاره به نقش سپاه در سازندگی کشور افزود: ورود سپاه و نیروهای مسلح در حوزه سیل نشان داد که اگر این تلاش نیروهای مسلح و بویژه سپاه نبود این بحران به سادگی حل نمی شد اما سپاه با تمام وجود وارد شد و به خدمت رسانی به هموطنان پرداخت.

 

معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  ادامه داد: سپاه در هر جا که احساس نیاز کند بدون در نظر گرفتن حق ماموریت یا سایر منافع مادی وارد می شود و از هیچ خدمت رسانی کوتاهی نمی کند و این یکی از دلایل موفقیت های سپاه در عرصه اجتماعی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: عملکرد دشمنان و مواضع آنها نشاندهنده عظمت و بزرگی سپاه در طول 40 سال است. ادوار مختلف حکومتهای امریکا و  مواضع  کشورهای دست نشانده به خوبی می تواند جایگاه سپاه را برای مردم نشان دهد.

 

وی با اشاره به  حرکت رییس جمهور بی تدبیر امریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست ها اظهار کرد: سپاه در تمام عرصه ها خدمت رسانی خود را به مردم ثابت کرد و در سیل اخیر نیز با خدمت رسانی به شکل شبانه روزی حتی معاندین خارج از ایران نیز به تلاش سپاه افتخار کردند و در برابر این واکنش  امریکا همه مردم یکپارچه اعلام کردند که ما همه سپاهی هستیم و اگر سپاه حافظ انقلاب اسلامی است همه ما حافظ  این نهاد مقدس هستیم  و این شعار بزرگی بود.

 

معاون آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه سپاه منتی برای خدمت رسانی به مردم ندارد، گفت: سپاه در هر جایگاهی که احساس نیاز باشد بدون اینکه منتظر دستور یا فرمانی باشد حضور می یابد و این نشانه احساس  مسئولیت سپاه است.

 

حجت الاسلام گواهی تاکید کرد: سپاه هیچ تهدیدی برای مردم نیست و جز خدمت رسانی، گذشت و اعتلای مردم و نظام اسلامی در عرصه های اقتصادی، سیاسی و نظامی چیز دیگری نمی خواهد و این شعار مردم که اعلام کردند ما همه پاسدار سپاه هستیم مشت محکمی بر دهان  کسانی است که نمی توانند این جایگاه رفیع  سپاه در میان مردم را ببیند./

 

نظر شما