شناسهٔ خبر: 32408518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخشش بانوان اصفهان در اسلالوم/ ذو‌ب‎آهن قهرمان فوتبال نوجوانان

قهرمانی ذو‌ب‎آهن در ليگ نوجوانان، مدال طلا و نقره در پرتاب ديسك آسيا و قهرمانی پاريسن ژرمن در فرانسه مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روز گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز یکم اردیبهشت‎ ماه علاوه بر قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان ذو‌ب‎آهن قهرمان لیگ برتر شد، دو بانوی اصفهانی در مسابقات اسلالوم کشوری موفق به کسب مقام شدند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

 مشاور مدیر عامل پرسپولیس اعلام کرد، در بازی سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر هواداران سپاهان از 10 درصد ظرفیت بلیت فروشی بهره‎مند خواهند بود ولی با توجه به هواداران پرشمار پرسپولیس قطعاً هیچ امکانی برای اختصاص حتی یک صندلی بیشتر وجود نخواهد داشت.

 در مرحله پایانی رقابت‎های قهرمانی کشور که به میزبانی ذو‌ب‎آهن در ورزشگاه شفق اصفهان برگزار شد، تیم ذو‌ب‎آهن با تساوی بدون گل مقابل پدیده مشهد توانست عنوان قهرمان را از آن خود کند؛‌ در دیگر بازی این مسابقات، سپاهان موفق شد با دو گل تراکتورسازی تبریز را شکست دهد.

در این قابت‎ها که تیم‎های سپاهان، ذو‌ب‎آهن، تراکتورسازی تبریز و پدیده مشهد حضور داشتند، تیم‎های سپاهان و تراکتورسازی هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

 اولین دور مسابقات کشوری اسلالوم با کسب یک مقام اولی و یک مقام دومی برای ورزشکاران اصفهانی همراه شد؛‌ در این مسابقات که جمعه در پیست آزادی تهران برگزار شد، لیلا پیکان‎پور در کلاس منفی هزار و 500 به مقام نخست رسید، همچنین، زینب دلداده در همین کلاس، مقام دوم را کسب کرد.

در اولین دور مسابقات کشوری اسلالوم، 6 نماینده از اصفهان در پنج کلاس شرکت کردند.

 ملی‌پوشان تیراندازی با کمان کشورمان برای برگزاری اردوی آماده‎سازی پیش از مسابقات جهانی شانگهای، عازم گوانگجو شدند.

تیم مردان متشکل از صادق اشرفی، محمد‎صادق کبودانی، رضا شبانی، امین پیرعلی (اصفهان) و تیم بانوان متشکل از زهرا نعمتی، پارمیدا قاسمی، شیوا شجاع مهر و نیلوفر علیپور، کمانداران اعزامی به چین بودند.

 حمید احمدی بازیکن ملی‎پوش فوتسال بعد از مذاکره با مدیران باشگاه گیتی‎پسند جهت فصل 98 به جمع شاگردان حمید بی‎غم پیوست؛ این بازیکن ملی‎پوش فصل گذشته در تیم مس سونگون حضور داشت و همراه با این تیم قهرمان جام باشگاه‎های آسیا و لیگ برتر شده بود.

 هفتاد‌ و ششمین نشست کمیته انضباطی AFC برگزار شد و این کمیته تصمیمات خود را رسانه‌ای کرد؛ در جدیدترین تصمیم AFC رأی دیدار دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و الکویت کویت نیز صادر شد.

باشگاه ذوب‌آهن به دلیل حضور یکی از تماشاگرانش در زمین در دیدار مقابل نماینده کویت مبلغ 4 هزار و 500 دلار جریمه شده است. این سومین اخطار به باشگاه ذوب‌آهن در این زمینه بوده است. این جریمه در بند 65 آیین نامه انضباطی آمده است. این جریمه باید ظرف 30 روز به AFC پرداخت شود.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

 مسابقه پرتاب دیسک بیست و سومین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی آسیا با حضور دو نماینده کشورمان یعنی احسان حدادی و بهنام شیری برگزار شد.

در این رقابت که 14 پرتابگر حضور داشتند، احسان حدادی با رکورد ۹۵.۶۵ متر  قهرمان شد و شیری با ۸۹.۶۰ متر در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت؛‌ پیش از این حسین کیهانی و مسلم نیادوست در سه هزار متر مانع به مدال نرسیدند.

رقابت‎های بین‎المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمانان روزهای 29 فروردین تا اول اردیبهشت‎ماه در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد و در پایان در رده‎بندی تیمی تیم ترکیه با 200 امتیاز قهرمان شد، آذربایجان با 148 امتیاز دوم شد و تیم ایران با 143 امتیاز به عنوان سوم رسید.

 سومین مرحله لیگ برتر کاراته‎وان با حضور 661 کاراته کا از 78 کشور به مدت 3 روز در شهر رباط مراکش برگزار شد که در خاتمه تیم مردان کشورمان موفق شد با کسب یک مدال طلا توسط سجاد گنج‎زاده، مدال نقره توسط علی‎اصغر آسیابری و مدال برنز توسط صالح اباذری پس از تیم اوکراین بر سکوی نایب‎قهرمانی تکیه زند.

در جدول رده‎بندی کومیته مردان، تیم اوکراین با 2 طلا اول شد، تیم ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز در مکان دوم قرار گرفت و تیم‎های مصر و قزاقستان هر کدام با یک طلا و یک برنز مشترکاً سوم شدند.

 در ادامه رقابت‎های تنیس روی میز قهرمانی جهان مهشید اشتری، رنکینگ اول بانوان کشور در گروه 47 مسابقات در مصاف با آلیسا نماینده اسکاتلندی مقتدرانه به پیروزی 4 بر صفر دست یافت.

همچنین ندا شهسواری، بانوی المپیکی کشور در نخستین بازی خود در گروه 50 با پیروزی 4 بر 1 در مقابل چنگ نماینده ماکائو به برتری دست یافت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

 رئال مادرید در هفته سی و سوم لالیگا با نتیجه 3 بر صفر مقابل بیلبائو به برتری دست یافت.

لوکا مودریچ در این دیدار هم فرماندهی میانه میدان مادریدی‌ها را بر عهده داشت. هافبک کروات با حضور در این دیدار به مرز 300 بازی با پیراهن رئال در تمام رقابت‌ها رسید و پیراهنی با همین شماره را از پرس رئیس باشگاه در رختکن رئال دریافت کرد.

 در چارچوب هفته سی و سوم لوشامپیونه و با توقف لیل مقابل تولوز و بدلیل اختلاف امتیاز بالا، سن ژرمن پیش از بازی امشب مقابل موناکو قهرمان لیگ یک فرانسه شد.

این هشتمین قهرمانی پاریسی‌ها در لیگ فرانسه به حساب می‌آید. سن‌ژرمن در 7 فصل گذشته 6 قهرمانی را تجربه کرده است، این قهرمانی زود‌ هنگام 2 هفته به دلیل باخت مقابل نانت و لیل عقب افتاده بود.

  در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال NBA و در مرحله پلی‌آف امروز جدال تیم‌های بروکلین و فیلادلفیا در حالی برگزار شد که بازیکنان بیش از پرتاب شوت، پرتاب مشت را تمرین کردند.

جدال دو تیم هر لحظه آبستن درگیری بود و چندین مرتبه بازیکنان دو تیم به جان هم افتادند؛‌ این بازی با نتیجه 112 بر 108 به سود فیلادلفیا به پایان رسید.

انتهای پیام/63090/ر20/

نظر شما