شناسهٔ خبر: 32408195 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

تأثیر سیل بر میزان تولید برنج و گندم

یک‌میلیون و 200هزار تُن خسارت گندم از سیل های اخیر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأثیر سیل بر میزان تولید برنج و گندم در کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی درباره خسارت سیل به مزارع گندم و کاهش میزان تولید، اظهار داشت: در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه، برآورد شد که خسارت سیل در بخش گندم کشور حدود یک‌میلیون و 200هزار تُن است.

  • اخبار مربوط به سیل های اخیر کشور را اینجا بخوانید

وی با بیان اینکه در استان‌هایی که بارندگی مناسب بوده، میزان تولید گندم، در مزارع دیم افزایش می‌یابد، افزود: مزارع دیم با توجه به افزایش تولید، کمبود به‌وجودآمده در زمینه گندم را به‌دلیل سیل اخیر جبران می‌کنند.

علی ابراهیمی

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه "در زمینه تولید برنج نیز در سال جاری دچار کمبود نخواهیم شد"، اضافه کرد: در برخی استان‌ها به‌دلیل سیل، به شالیزار‌ها آسیب وارد شده است، اما به‌دلیل افزایش بارش در سایر استان‌هایی که امکان کاشت برنج وجود دارد، قطعاً میزان برداشت برنج بالا خواهد رفت.

به گزارش تسنیم نماینده مردم شازند در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سیل اخیر بر میزان تولید برخی از میوه‌ها مانند مرکبات اثر منفی داشته و ممکن است در این زمینه با کمبود تولید مواجه شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی اخبار مربوط به سیل های اخیر کشور را اینجا بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما