شناسهٔ خبر: 32407677 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

محاکمه غیابی مرد میوه فروش

روزنامه جوان

پرونده مرد میوه فروش که یکی از مشتریانش را به قتل رسانده در حالی در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد که متهم برای ادامه زندگی کشور را ترک کرده است.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین:  به گزارش خبرنگار ما، در پرونده‌ای که تابستان سال‌۹۲ با مرگ مشکوک مردی ۷۲‌ساله در یکی از بیمارستان‌های تهران تشکیل شد، مأموران پلیس خود را به محل رسانده و در این باره تحقیق کردند. پسر اکبر گفت: «روز گذشته پدرم با میوه فروش محل درگیر شد و مرد میوه فروش یک ضربه به سرش زد. پدرم وقتی به خانه آمد هرچه اصرار کردیم قبول نکرد به بیمارستان برویم تا اینکه صبح وقتی مقابل خانه‌اش رفتم هرچه زنگ زدم کسی در را بازنکرد تا اینکه با کلید یدک داخل خانه شدم و دیدم پدرم بیهوش روی زمین افتاده است. بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم، اما بی‌فایده بود.» بعد از این توضیحات جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و بنا به گزارش کارشناسان پزشکی قانونی مشخص شد مرد سالخورده که مبتلا به بیماری فشار خون نیز بوده است، بر اثر خونریزی مغزی فوت کرده است.
با ثبت این اطلاعات مردمیوه فروش به نام نریمان ۲۹‌ساله بازداشت شد، اما در بازجویی‌ها با انکار جرمش گفت: «روز حادثه یک جعبه خرما برای خیرات در مغازه گذاشته بودم. اکبر در همان محل زندگی می‌کرد و از مشتری‌های مغازه بود. آن روز وقتی جعبه خرما را دید مرا مسخره کرد و پشت سر پدرم حرف زد. تحمل کردم و چیزی نگفتم تا اینکه وارد مغازه شد و می‌خواست گوجه‌فرنگی سوا کند که از ناراحتی و عصبانیت گفتم آن گوجه‌ها سوا کردنی نیست و خواستم از مغازه بیرون برود. اکبر وقتی این حرف را شنید به طرفم حمله کرد و یک درگیری جزئی بین ما پیش آمد. من در آن درگیری یک ضربه آرام به صورت اکبر زدم که فقط عینکش روی زمین افتاد و شکست.» با انکار‌های متهم، اما بنا به شواهد و مدارک موجود وی روانه زندان شد و پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. هیئت قضایی مرد میوه فروش را از اتهام قتل عمدی تبرئه و او را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کرد. در دومین جلسه محاکمه، هیئت قضایی بعد از گواهی شاهدان در دادگاه، همچنین نظریه کارشناسان پزشکی قانونی که جراحات روی بدن مقتول را مربوط به عمل جراحی و احیای وی دانسته بودند، متهم را بار دیگر از قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم کردند، اما این بار نیز پرونده با اعتراض اولیای‌دم به شعبه همعرض ارجاع داده شد.
به این ترتیب پرونده برای سومین بار در غیاب متهم که برای ادامه زندگی به خارج از کشور رفته‌بود روی میز هیئت قضایی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم بار دیگر درخواست قصاص کردند. سپس وکیل متهم در غیاب موکلش گفت: «از آنجائیکه مقتول به بیماری فشار خون مبتلا بوده است، احتمالاً وی بر اثر این بیماری دچار خونریزی مغزی شده است؛ چراکه ضربه از سوی موکلم خیلی شدید نبوده است تا باعث مرگ وی شود. برای متهم درخواست برائت دارم.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

نظر شما