شناسهٔ خبر: 32407373 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

افراط در نوشیدن چای اعصاب را فرسوده می‌کند

چای نام یک گیاهی نوشیدنی است که در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به‌صورت تِی تلفظ می‌شد و هر دو تلفظی از یک واژه یگانه در چین قدیم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، چای واژه‌ای است چینی که در چین و شمال هندوستان به کار می‌رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده‌ است. چای یکی از نوشیدنی‌هایی است که مقدار کم آن مفید و افراط در خوردن ‌آن خطرناک است. مقدار کم آن رفع خستگی می‌کند و شستشوی چشم با مطبوخ چای بسیار مفید بوده و آنرا ضد عفونی می‌کند.

نوشیدن چای میکروب‌های دهان و لوله هاضمه را از بین می‌برد و اعصاب را تسکین می‌دهد. افراط در خوردن چای میکروب‌های مفید معده را از بین می‌برد، اعمال معده را مختل می‌سازد، شخص را عصبانی و زود پیر می‌کند زیرا دشمن موجودات مفیدی است که در معده تولید ویتامین (ب) می‌کند.

افراط در نوشیدن چای بی‌خوابی می‌آورد و اعصاب را فرسوده می‌سازد. همیشه چای کمرنگ بنوشید تا از فواید آن برخوردار شوید. چای دارای کازئین نباتی است و نوشیدن دم کرده آن شیر را زیاد می‌کند. چای دارای پتاس نیز می‌باشد و ادرار را زیاد می‌کند و برخلاف عقیده عده‌ای کمرنگ آن برای قلب مفید است. چای دارای دیاستاز مخصوصی است. چای دارای منگنز و آ‌هن است.

چای ایران از نظر داشتن منگنز و ‌آهن و مواد عامه و عطر زیاد مرغوبتر از سایر چای‌های جهان است و تنها نقص آن کمی پتاسیم می‌باشد که در خاک ایران کمیاب است و چنانچه به مزارع چای کودی که دارای پتاسیم باشد بدهند این نقص برطرف شده و چای ایران در دنیا مقام اول را دارا خواهد شد.

انتهای پیام/4046/

نظر شما