شناسهٔ خبر: 32407307 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایرادهای میدان مرکزی بارفروشان الغدیر اهواز تا فردا رفع می شود

صولت احمدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص علت نقل مکان برخی غرفه داران به میدان میوه و تره بار شیبان اظهار داشت: میدان الغدیر که تنها میدان

صاحب‌خبر - صولت احمدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص علت نقل مکان برخی غرفه داران به میدان میوه و تره بار شیبان اظهار داشت: میدان الغدیر که تنها میدان مرکزی میوه و تره بار در کلانشهر اهواز است بنابر صلاحدید ستاد مدیریت بحران در زمان سیلاب فعالیت آن به طور موقت تعطیل شد زیرا در معرض سیلاب قرار داشت.
وی ادامه داد: دور تا دور میدان الغدیر با کمک شهرداری و اتحادیه صنف بار فروشان سیل بند ساخته شد البته این سیل بندها به صورتی احداث شد که راه ورود به میدان هیچگاه بسته نشد اما به دلیل خطرات احتمالی فعالیت در این میدان متوقف شد.
احمدی توضیح داد: پس از تعطیلی موقت میدان میوه و تره بار الغدیر فعالیت میدان داران یک شب به نمایشگاه بین المللی اهواز منتقل شد اما به دلیل مشکلات ترافیکی موجود این محل مکان مناسبی نبود.
وی تصریح کرد: سپس سازمان صنعت، معدن و تجارت پارکینگ شرکت صنایع فولاد را پیشنهاد داد که به دلیل گستردگی فضا، جاده های دسترسی و تامین روشنایی از سایر گزینه ها مناسب تر بود که مورد تایید بارفروشان و صنف تره بار قرار گرفت و تا امشب نیز در همان مکان فعالیت ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز خاطر نشان کرد: پس از اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر عدم ممانعت برای بازگشت شهروندان ساکن در نقاط درگیر سیلاب به محل های زندگی، برای ما و میدان داران این ذهنیت ایجاد شد که امکان بازگشت به میدان میوه و تره بار وجود دارد.
وی ادامه داد: تلاش شد تا میدان میوه و تره بار الغدیر به شرایط پیشین باز گردد، فرماندار و شهردار اهواز نیز از وضعیت این میدان بازدید کردند و قرار شد هماهنگی هایی صورت گیرد.
احمدی گفت: بهداشت غرب اهواز در بازدید از این میدان ایرادهایی همچون نظافت غرفه ها و پس زدگی های فاضلاب گرفت، تا پایان وقت روز یکشنبه نظافت غرفه ها انجام شد اما در بحث فاضلاب به دلیل آنکه سراسر میدان سیل بند نصب شده و لوله های دفع فاضلاب برای عدم ورود فاضلاب به میدان مسدود شده بود نیاز به استقرار پمپ هایی برای تخلیه فاضلاب بود که این مساله نیز انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین قرار است تعدادی از خودروهای تخلیه فاضلاب با شروع مجدد فعالیت در این میدان همچنان حضور داشته باشند تا فاضلاب غرفه ها را جمع آوری و تخلیه کنند.
احمدی یادآور شد: انجام این اقدامات چند روزی زمان برد و غرفه داران که گمان می کردند زمان آنها درحال تلف شدن است به میدان الغدیر بازگشتند همچنین برخی دیگر از این غرفه داران به مکان اختصاص یافته به میدان میوه و تره بار شیبان رفتند.
وی با ابراز بی اطلاعی از اینکه این افراد به صورت خودجوش رفته اند و یا از آنها دعوت شده است افزود: ذهنیتی در بین بارفروشان میدان مرکزی الغدیر ایجاد شده که ممکن است جلوگیری از راه اندازی مجدد این میدان مرکزی میوه و تره بار، زمینه سازی برای راه اندازی و اعتبار بخشی به میدان شیبان است اما اینکه آیا این ذهنیت صحت دارد یا خیر من نیز بی اطلاع هستم و پاسخی برای آن ندارم.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز خاطر نشان کرد: مسئولان اعلام کرده اند که در صورت رفع ایرادات وارده مشکلی برای بازگشایی مجدد میدان الغدیر وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگرچه امشب نیز امکان بازگشایی میدان الغدیر وجود داشت اما بنظر می رسد از فردا دیگر منعی برای فعالیت مجدد وجود ندارد مگر آنکه مساله ای باشد که من از آن بی اطلاع باشم.
احمدی اظهار داشت: مسیر تردد از این میدان باز است، امکانات آب و برق فراهم می باشد ضمن آنکه فضای قبلی نیز همان است وتغییری در آن ایجاد نشده ازهمین رو اگر دلیل بسته بودن میدان همان ایرادات رفع شده باشد پس دیگر مشکلی برای بازگشایی آن نخواهد بود.
وی افزود: احداث و نگه داشت میدان میوه و تره بار مرکزی، میدان های منطقه ای و بازارچه های محلی از رسالت سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری است.
بنابراین گزارش، از 25 فروردین ماه امسال با توجه به آبگرفتگی میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز بر اثر سیلاب، پارکینگ شرکت فولاد خوزستان به عنوان محل جدید توزیع میوه و تره بار تا زمان عادی شدن شرایط تعیین شده بود.
گفته می شود برخی غرفه داران میدان میوه و تره بار اهواز از چند روز گذشته به میدان تره بار شیبان که هنوز نیز به صورت رسمی افتتاح نشده، نقل مکان کرده اند.
9887/6002
انتهای پیام

نظر شما