شناسهٔ خبر: 32407112 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

دومین ضربه را محکم‌تر بزن!

صاحب‌خبر -

آریا رهنورد

پیش از رویارویی با حریف عربستانی در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، پرسپولیس در یک قدمی حذف از این جام قرار داشت اما پیروزی دلچسب با قیچی شجاع و فرصت‌طلبی علیپور، اوضاع را به سود قرمزها تغییر داد. با این وجود معادله‌های صعود از این گروه هنوز پیچیده به نظر می‌رسد. بین تیم صدرنشین و قعرنشین این جدول، تنها دو امتیاز فاصله وجود دارد و همه چیز به سه دیدار باقی‌مانده بستگی خواهد داشت.

جدال با پرسپولیس در لیگ قهرمانان، آخرین تجربه آسیایی «خورخه فوساتی» روی نیمکت الاهلی عربستان بود. تیم او پس از ناکامی در آن مسابقه، در نبرد با الهلال عربستان نیز شکست خورد تا انتقادها از این مربی به اوج برسد و او شغلش را از دست بدهد. الاهلی حالا با سرمربی جدید خودش را آماده نبرد با تیم برانکو در امارات می‌کند. سفید و سبزها تورنمنت را فوق‌العاده آغاز کردند و در اولین مسابقه السد را با نتیجه دو بر صفر شکست دادند. با این وجود اوضاع برای این تیم در ادامه راه خوب پیش نرفت. آنها در مسابقه دوم با یک گل مغلوب پاختاکور ازبکستان شدند و در بازی سوم نیز موفق نشدند گلی به ثمر برسانند و نتیجه را به پرسپولیس واگذار کردند. قرمزها اما مسیر کاملا متفاوتی داشتند. درست برخلاف الاهلی، لیگ قهرمانان برای پرسپولیس خوب شروع نشد اما خوب ادامه پیدا کرد. تیم پروفسور در اولین مسابقه در خانه مقابل پاختاکور ازبکستان متوقف شد. دیدار دوم این تیم تا آخرین ثانیه‌ها با تساوی دنبال می‌شد اما بغداد بونجاح روی یک صحنه بحث‌برانگیز گل برتری السد را به ثمر رساند. پرسپولیس در هر دو مسابقه از اشتباه‌های داوری متضرر شد اما سرانجام اولین پیروزی‌اش در این فصل از لیگ قهرمانان را برابر الاهلی جشن گرفت. یک پیروزی درخشان که با گل آکروباتیک شجاع شروع شد و با ضربه علی علیپور به تکامل رسید. اولین برد و اولین کلین‌شیت آسیایی فصل، قرمزها را به صعود از گروه امیدوار کرد. با این وجود این تیم تنها یک امتیاز بیشتر از الاهلی دارد و باید به شدت مراقب دیدار امروز با این حریف باشد. پاختاکور پنج امتیازی صدرنشین این گروه به شمار می‌رود و السد و پرسپولیس با چهار امتیاز در تعقیب این تیم هستند. الاهلی نیز با سه امتیاز قعرنشین جدول است اما با یک پیروزی، می‌تواند همه چیز را به سود خودش تغییر بدهد.

تیم برانکو از شروع سال جدید، در پنج مسابقه چهار بار برنده شده و چهار بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. قرمزها بعد از کنار زدن استقلال و پیکان، در آسیا الاهلی را شکست دادند و سپس در لیگ چهار امتیاز از سایپا و ذوب گرفتند تا با اختلافی نسبتا خوب، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر و شانس اول کسب جام باشند. این تیم در این پنج مسابقه تنها برابر سایپا گل خورده و خط دفاعی پرسپولیس در همه این نبردها مستحکم نشان داده است. شایان مصلح هنوز هم اصلی‌ترین غایب پرسپولیس محسوب می‌‎شود اما در غیاب او محمد نادری کاملا درخشان نشان داده و بعید به نظر می‌رسد که در بازگشت مصلح نیز نادری به نیمکت تیم برگردد. پرسپولیس احتمالا با ترکیبی کاملا آشنا به مصاف الاهلی خواهد رفت. بودمیر پس از سپری کردن مصدومیت دوباره به فهرست برگشته و به احتمال زیاد در خط حمله در کنار علی علیپور قرار خواهد گرفت. در نقطه مقابل، الاهلی روزهای چندان خوبی را سپری نکرده است. این تیم سه روز بعد از واگذار کردن نتیجه به پرسپولیس، در جدال حساس با الهلال عربستان طعم شکست را چشید تا حکم اخراج خورخه فوساتی امضا شود. الاهلی در اولین بازی با سرمربی جدید موفق به شکست الوحده عربستان شد. عمر السوما همچنان مهم‌ترین ستاره این تیم به شمار می‌رود. در روزهای گذشته، زمزمه‌های زیادی در مورد جدایی احتمالی سوما از الاهلی به گوش رسیده اما دبل این ستاره در بازی با الوحده، نشان می‌دهد که او دوباره آمادگی‌اش را برای درخشیدن در ترکیب تیم عربستانی به دست آورده است. در فاصله دو هفته تا پایان لیگ برتر سعودی، الاهلی دیگر شانسی برای بردن جام ندارد. آنها حالا در رده چهارم هستند و در بهترین حالت می‌توانند رده سوم را از آن خودشان کنند.

مسابقه امروز، هشتمین مسابقه تیم برانکو در زمین‌های بی‌طرف است. این تیم با مرد کروات تنها یک‌بار در «کشور سوم» طعم شکست را چشیده است. آنها در لیگ قهرمانان دو فصل قبل در هر دو بازی رفت و برگشت با الهلال عربستان در عمان به تساوی رسیدند. تیم برانکو در یک‌چهارم نهایی همان تورنمنت، پس از تساوی در جدال رفت با الاهلی این تیم را در مسابقه برگشت با نتیجه سه بر یک شکست داد. پس از این بازی بود که تیم برانکو مقابل اهلال در زمین بی‌طرف چهار تایی شد و در بازی برگشت مقابل این تیم به تساوی دو بر دو رضایت داد. هفتمین بازی تیم برانکو در زمین بی‌طرف نیز دیدار رفت همین فصل با الاهلی عربستان بود. قرمزها برای امیدوار ماندن به صدرنشینی در این گروه، باید دومین ضربه را نیز به حریف بزنند. نمایندگان ایران تا امروز در هر سه جدال فصل با عربستانی‌ها برنده بوده‌اند و این روند می‌تواند با جدال امروز ادامه پیدا کند.

 

نظر شما