شناسهٔ خبر: 32406781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

طرح‌های عمرانی دانشگاه فسا به بهره‌برداری رسید

دکتر منصور غلامی،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به شهرستان فسا، کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فسا را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر غلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه فسا گفت: مشتری جدی پشت در دانشگاه‌ها نداشته‌ایم و هر سازمان و نهادی که به دانشگاه سفارش داده و دانشگاه انجام نداده، اعلام کند.
وی با طرح این پرسش که " صنعت ما تا چه میزان آمادگی و ظرفیت ورود به عرصه های جدید و بهره گیری از دانش روز را دارد؟ " خاطر نشان کرد: الگوی توسعه اقتصادی و اجتماعی ما توان کافی برای بهره‌گیری مناسب از دانش دانشگاهیان را ندارد.
وزیر علوم با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری آن است که نگذارید رشد علمی کشور متوقف شود و یا شتاب آن کاهش یابد، خاطر نشان کرد: رشد علمی با توجه به علم جهان سنجیده می‌شود و بر این اساس دانشگاه‌ها باید تلاش نمایند.
دکتر غلامی، حل مسائل جامعه و پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف نهادها را یکی از رویکردهای اصلی وزارت علوم برشمرد و اظهار داشت: از همه اساتید و دانشجویان درخواست می‌کنم که مشکل‌شناسی و مسئله‌یابی کنند و وزارت علوم هم به طور کامل از آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند.
در ابتدای این مراسم، دکتر اژدری، رئیس دانشگاه فسا، حجت الاسلام و المسلمین جمالی زاده، امام جمعه این شهرستان، دکتر جمالی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و مهندس کرمی، فرماندار فسا در سخنان جداگانه‌ای، مهم‌ترین درخواست‌ها و دغدغه‌های خود را در‌خصوص مسائل آموزش عالی مطرح کردند.
گفتنی است در این آیین کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا در دانشگاه فسا با هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شد و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فسا نیز به دست وزیر علوم گشایش یافت؛ این مرکز رشد زیرمجموعه پارک علم وفناوری استان فارس است و بالغ بر ۱۰ تیم فناور در آن استقرار دارد.

نظر شما