شناسهٔ خبر: 32406675 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از فیلترینگ شبکه های اجتماعی در سریلانکا تا اتهام سازمان سیا علیه هواوی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

برترین خبرهای حوزه فناوری طی 24 ساعت اخیر را اینجا بخوانید:

دولت سریلانکا دسترسی به چندین شبکه اجتماعی را پس از انفجار های مرگبار امروز برابر با عید پاک مسیحیان مسدود کرد. این انفجارها تا این لحظه حداقل 207 کشته و صدها تن زخمی را ثبت کرده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال 2017 اعلام کرد که "کشور روسیه به رهبر جهان در حوزه فناوری تبدیل خواهد شد". این دیدگاه در دولت های مختلف جهان متداول است. در حال حاضر، بیش از ده دولت، ابتکارات ملی خود در حوزه هوش مصنوعی را اعلام کرده اند. در سال 2017، چین از برنامه خود تا سال 2030 برای رهبری جهانی در حوزه هوش مصنوعی پرده برداری کرد و کاخ سفید نیز در اوایل سال جاری، طرح ابتکاری هوش مصنوعی آمریکا را راه اندازی کرد. وزارت دفاع ایالات متحده نیز از یک استراتژی هوش مصنوعی رونمایی کرد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

بلندگوی هوشمند "ویک تی اسینگ" یکی از قوی ترین بلندگوهای داخل حمام است که البته فارغ از داخل حمام کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

دستگاه رطوبت ساز "فنسی" یکی از جذاب ترین ایده های ایجاد رطوبت هوا برای سفر محسوب می شود. درواقع کاربران می توانند این دستگاه را به سهولت با خود به هر جا که مایلند ببرند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

اخیرا سیستم های نظارتی جدیدی در بخش های از شهر نیویورک نصب شده اند که باعث نگرانی و اضطراب شهروندان این شهر شده اند. این سیستم ها ظاهری مشابه با سیستم های مبتنی برتکنولوژی تشخیص چهره دارند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

این روزها همه جا صحبت از اینترنت 5G است اما به نظر می رسد زیرساخت های این نوع اینترنت هنوز به اندازه کافی آماده نشده و نمی توان انتظار داشت ناگهان به اندازه اینترنت 4G درجهان محبوب شود.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

سازمان سیا در گزارشی جدید هشدار داده که شواهدی را در دست دارد که نشان می دهند سازمان اطلاعات چین سرمایه گذاری گسترده ای در هواوی انجام داده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما