شناسهٔ خبر: 32406523 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹

سدان A32 مرسدس بنز رونمایی شد (+تصاویر)

یکی از محصولات مرسدس بنز برای نمایشگاه خودرو نیویورک، طرح سدان A32 است که شباهت‌های زیادی به هاچ‌بک A32 دارد و تنها در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه خودروی نیویورک همچنان ادامه دارد و مدل‌های جذاب جدیدی در این رویداد معرفی می‌شوند.

سدان جدید شرکت مرسدس بنز یکی از این مدل‌های جدید است که با استقبال یازدیدکنندگان به یکی از ستاره‌های نمایشگاه امسال تبدیل شده است.

اگر یادتان باشد در پاییز گذشته مدل مرسدس AMG جدید در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد، خودرو هاچ‌بک A32 با طراحی چشم‌نواز و مشخصات فنی خوب از جمله پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر با ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت، یکی از برترین محصولات نمایشگاه پاریس بود.

این مدل در اروپا معرفی شد و برای بازار این قاره در نظر گرفته شده بود، به همین جهت طرفداران آمریکایی مرسدس قابلیت خرید آن را نداشتند، در نمایشگاه نیویورک، مرسدس با معرفی مدل سدان A35 برای بازار آمریکای شمالی، خبر بسیار خوبی به طرفداران خود در این قاره داد.

هرچند مدل معرفی شده در نمایشگاه پاریس طرح هاچ‌بک داشت، اما سدان A32 توانسته برخی از قابلیت‌های طرح هاچ‌بک را نیز در خود جای دهد.

مشخصاتی همچون دیفرانسیل چهار چرخ و فاصله بین دو محور ۱۰۷ اینچی (۲ متر و ۷۲ سانتی‌متر) از مدل هاچ‌بک قرض گرفته شده، همچنین طراحی عقب خودرو به گونه‌ای است که سقف با حالتی خمیده به سپر پایین متصل می‌شود و با عرض ۹۴ سانتی متری درب صندوق، شباهت‌هایی به مدل هاچ‌بک دارد.

مرسدس فضای داخل صندوق را اعلام نکرده، اما این قول را داده که جای کافی برای قرار دادن چند چمدان بزرگ به جهت مسافرت‌های جاده‌ای وجود داشته باشد.

شرکت آلمانی مرسدس بنز مانند همیشه در طراحی داخلی محصولات خود سنگ تمام گذاشته و حتی در این سدان جمع‌و‌جور نیز شاهد ایجاد فضای کافی برای سرنشینان و استفاد از فناوری‌های نوین هستیم.

در قسمت عقب خودرو سه صندلی پهن با ارتفاع مناسب قرار گرفته شده که برای یک مدل سدان قابل توجه است، صندلی‌های جلو، فرمان رانندگی تخت، تجهیزات جذاب داخل کابین و سیستم اطلاعات مرکزی MBUX همگی در مدل هاچ‌بک نیز مورد استفاده قرار گرفته بودند.

از ویژگی‌های مهم این مدل تنظیم حاالت رانندگی در ۵ حالت است که کنترل خودرو و امنیت مسافران را در شرایط مختلف افزایش می‌دهد.

علی‌رغم فضای داخلی بسیار جذاب، دومین دلیل محبوبیت مدل‌های مرسدس عملکرد فنی آن‌ها است، در این مدل همانند طرح هاچ‌بک از پیشرانه توربوشارژ چهار سیلندر با ۳۰۲ اسب‌بخار استفاده شده که نیرو با جعبه دنده کلاچ دوگانه هفت سرعته به تمامی چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند البته در حالت پیش‌فرض نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما در تنظیمات خودرو حالت چهار چرخ با نیرو مساوی ۵۰ / ۵۰ برای دومحور حرکتی خودرو در دسترس است. سدان A32 از شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را طی ۴.۷ ثانیه طی می‌کند.

تاکنون اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه این مدل منتشر نشده، اما پیش‌بینی می‌شود سدان A32 از خودرو‌های ارزان مرسدس باشد که تا آخر سال در بازار آمریکای شمالی قابل خریداری باشد.

نظر شما