شناسهٔ خبر: 32405575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت باند فرود بالگردهای آمریکایی در غرب الانبار عراق

بغداد – ایرنا – یک منبع در استانداری الانبار عراق روز یکشنبه از اقدام آمریکایی ها برای ساخت اولین باند فرود بالگردهای آمریکایی در غرب این استان (غرب) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این منبع در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: نیروهای آمریکایی در اقدامی که برای اولین بار در نوع خود در استان الانبار اتفاق می افتد ساخت یک هلی پد (باند فرود بالگرد) را در منطقه الارطبه در غرب استان به پایان رساندند.
این منبع گفت:ساخت این باند به بالگردهای آمریکایی اجازه می دهد که در آن منطقه فرود آیند و بر مناطق صحرایی تا نوار مرزی عراق با سوریه نظارت داشته باشد.
گزارش حاکی است که فرماندهان امنیتی عراق از دلایل و انگیزه ساخت این باند فرودگاه بالگرد که تحت حفاظت شدید آمریکایی ها قرار دارد اطلاعات کافی ندارند.
شایان ذکر است که پیشتر یک منبع در دولت محلی الانبار در گفتگو با المعلومه از عزم نیروهای آمریکایی برای ساخت فرودگاه برای بالگردها در غرب استان خبر داده بود.
این درحالی است که منابع محلی هفته گذشته از تحرکات جدید و مشکوک نظامیان آمریکا در پایگاه نظامی اسپایکر و ورود یک گروه از نظامیان آمریکا به این پایگاه در شهر تکریت در 140 کیلومتری شمال غرب بغداد پایتخت عراق خبر داده بودند.
این منابع افزوده بودند: این گروه از نظامیان به شکل گسترده ای مسلح بوده و به همراه خود تجهیزات و سلاح های سنگین داشتند.
به گفته آنها، پس از ورود این گروه از نظامیان آمریکایی به این پایگاه نظامی، تعدادی از چهره های عشائری نیز به آنجا رفته و با ژنرال های آمریکایی مستقر در آن پایگاه دیدار کرده بودند.
'صلاح العیساوی' فرمانده حشد شهرستان الصمود در استان الانبار نیز همان ایام از تحرکات جدید 'جوی هود' کاردار سفارت آمریکا در بغداد در منطقه العامریه در جنوب فلوجه و دیدار با برخی شخصیت ها و شیوخ عشائر خبر داده بود.
در همین حال تحرکات جدید نظامی آمریکا در شمال عراق در حالی است که از دیماه 96 و اعلام پایان نظامی داعش در عراق و بویژه اظهارات دیماه امسال دونالد ترامپ مبنی بر این که نیروهای آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارند، بحث ضرورت خروج نظامیان خارجی (آمریکایی) از این کشور در دستور فراکسیون های پارلمانی قرار گرفت و به یکی از مباحث اصلی محافل سیاسی و رسانه ای تبدیل شد.
نیروهای آمریکایی که در سال 2011 به علت شکست و ناکامی های مکرر در برابر نیروهای مقاومت عراق، مجبور به ترک خاک عراق شده بودند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش در صدر یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند و هم اکنون عمده نیروهای خارجی مستقر در خاک عراق را شامل می شوند.
خاورم*4**380**

نظر شما