شناسهٔ خبر: 32404710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی فشارهای بین المللی؛

شاه بحرین تابعیت 551 شهروند این کشور را برگرداند

تهران – ایرنا – «حمدبن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین روز یکشنبه در پی فشار نهادهای بین المللی حکم سلب تابعیت 551 نفر از شهروندان این کشور را لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، حمدبن عیسی آل خلیفه به وزارت کشور بحرین همچنین دستور داده است تا احکام صادره درخصوص سلب تابعیت شهروندان این کشور مورد بررسی قرار گیرد.
این اقدام شاه بحرین درحالی صورت می گیرد که پیش تر بسیاری از نهادهای بین المللی اقدام دولت این کشور در صدور احکام دسته جمعی و سلب تابعیت شماری از زندانیان این کشور را محکوم کرده بود.
رژیم آل خلیفه چهارشنبه گذشته در ادامه اقدامات خصمانه علیه مردم بحرین و در تازه‌ ترین احکام قضایی، 69 شهروند بحرینی را به حبس ابد محکوم و تابعیت 138 نفر دیگر را سلب کرد.
براساس این گزارش، دادگاه‌های رژیم بحرین 69 شهروند را به زندان ابد ، 39 تن دیگر را به تحمل 10 سال حبس و 23 نفر را به تحمل 7 سال زندان محکوم کردند.
همچنین این دادگاه‌ها، تابعیت 138 نفر از شهروندان بحرینی را سلب کرد.
«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش تر در بیانیه ای نسبت به محاکمه دسته جمعی و ناعادلانه شماری از زندانیان در بحرین ابراز نگرانی کرد.
سازمان «صلح برای دمکراسی و حقوق بشر» بحرین در گزارشی اعلام کرده بود که تاکنون 985 شهروند بحرینی در این کشور سلب تابعیت شدند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.
مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
رژیم آل خلیفه صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.
همچنین سازمان عفو بین‌الملل پیش تر در گزارشی اعلام کرد که سرکوب آزادی بیان در بحرین بصورت گسترده ادامه دارد.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌ است.
شبک**9365**1392

نظر شما