شناسهٔ خبر: 32404483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

وزیر بهداشت دوشنبه به عراق سفر می کند

تهران (پانا )- قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: وزیر بهداشت در صدر هیات بلندپایه ای از مسئولان و بخش خصوصی سلامت فردا دوشنبه به عراق سفر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش وزارت بهداشت، محسن اسدی لاری روز یکشنبه اظهار داشت: سفر دکتر سعید نمکی، به دنبال سفر اخیر رئیس جمهوری به عراق صورت می گیرد و از اهمیت ویژه ای در توسعه روابط دوکشور در بخش سلامت برخوردار است.
وی با اشاره به برنامه‌ های سفر وزیر بهداشت به عراق افزود: ملاقات با وزرای بهداشت و محیط زیست، آموزش عالی و تجارت عراق و امضای اسناد اجرایی بین دو کشور در حوزه سلامت برای تبادل تجربیات و توسعه روابط در این بخش از جمله برنامه‌ های سفر سعید نمکی به کشور عراق است.
به گفته دکتر اسدی لاری، توسعه روابط آموزشی در بخش سلامت، صادرات تولیدات بخش سلامت و هماهنگی وضعیت سلامت زائران اربعین از دیگر اهداف سفر وزیر بهداشت کشورمان به عراق است.
با توجه به اهتمام دو کشور در توسعه روابط اقتصادی، تبادلات حوزه سلامت بین این دو کشور می تواند تا سقف یک میلیارد دلار شامل صادرات دارو، پذیرش بیمار و دانشجو، افزایش پیدا کند که این امر در توسعه زیرساخت های دارویی، درمانی و آموزشی در هر دو کشور ایران و عراق، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نظر شما