شناسهٔ خبر: 32402377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بخش کشاورزی رکن و اساس رونق تولید است

امام جمعه ایلام گفت: در وضعیت کنونی کشور و تحریم ها، جهادکشاورزی با همکاری بخش خصوصی سبب توسعه اقتصادی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام کریمی تبار در جشن بزرگ نیمه شعبان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: تقویت بخش کشاورزی در راستای رونق محصولات کشاورزی، زمینه اشتغال پایدار را در استان فراهم خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: بخش کشاورزی با داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر و متنوع، پیشران و رکن اساسی رونق تولید محسوب می‌شود و ضرورت دارد در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها درست و هدفمند صورت گیرد.

سید محمدتراب میری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این آیین گفت: بخش کشاورزی به عنوان تامین‌کننده اصلی غذایی کشور در شرایط کنونی از شرایط خاصی برخوردار است.

وی افزود: در پیشرفته‌ترین کشور‌های صنعتی جهان، بخش کشاورزی، صنعتی مهم به شمار می‌رود و این بخش در استان ایلام با ۱۵ درصد تولید خالص بیش از ۲۵ درصد شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بیان داشت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد معیشت مردم به طور مستقیم از بخش کشاورزی تامین می‌شود توجه ویژه به این امر مهم توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

میری ادامه داد: وجود منابع آبی، اقلیم آب و هوایی، دشت‌های حاصلخیر، وجود ذخایر ژنتیکی طبیعی و غیره، محور توسعه کشاورزی ایلام محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رونق تولید در سال‌های اخیر سبب شده بیش از یک میلیون تن گیاهان کشاورزی به ارزش ۴۰میلیارد ریال در سطح مزارع استان کاشت و برداشت شود.

 

انتهای پیام/ع

صحت های امام جمعه ایلام در مراسم جشن نیمه شعبان

برچسب‌ها:

نظر شما