شناسهٔ خبر: 32402364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف حملات ترویستی سریلانکا را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت

تهران- ایرنا- «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه حملات تروریستی در کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا را که ده ها کشته و زخمی در پی داشت، به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،محمد جواد ظریف امروز یکشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«از حمله تروریستی به عبادت‌کنندگان سریلانکایی در عید پاک، شدیداً اندوهگین هستیم. تسلیت به دولت و مردم کشور دوست سریلانکا. فکر و دعای ما با قربانیان و خانواده آنهاست. تروریسم خطری جهانی و بدون دین است که باید همه جهان آن را محکوم و با آن مقابله کند.»
به گزارش ایرنا صبح امروز یکشنبه، 6 انفجار پیاپی شهرهای مختلف سریلانکا را لرزاند. این انفجارها همزمان در سه کلیسا و سه هتل در کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا روی داد که بنابر آخرین خبرها دست کم 156 تن کشته و بیش از 400 زخمی برجای گذاشته است.
گزارش پلیس سریلانکا همچنین حاکی از وقوع انفجارهایی در هتل های مجلل «شانگریلا»، «کینگزبری» و یک هتل دیگر در پایتخت این کشور است.پلیس سریلانکا نیز اعلام کرد که قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروریستی انتحاری هشدار داده است.
«رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیر سریلانکا خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی حملات بامداد یکشنبه در این کشور شد.
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاری مراسم عید پاک و تخریب قسمت هایی از این کلیساهاست.
سیام**2021**

نظر شما