شناسهٔ خبر: 32402304 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تدوین محتوای آموزشی توانمندسازی مربیان/ خواندن و نوشتن در دوره پیش‌دبستانی مورد تایید نیست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان پیش دبستانی توضیح داد.

صاحب‌خبر -
رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: چارچوب کلی دوره‌های آموزشی بر اساس صلاحیت مربیان در سه حیطه دانشی، نگرشی و مهارت‌های عملی تنظیم شده است و در این مورد بررسی‌های لازم را داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به تامین زیرساخت‌ها، مربیان برای شرکت در دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند و اجرای برنامه آغاز شده است که با استفاده از امکانات تلویزیون تعاملی سینا و بستر‌های دیگر از این قبیل کار پیش می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌ها برای مربیان انعطاف لازم را دارد و آنها می‌توانند خودشان را تطبیق بدهند، گفت: با توجه به اقتضائات استانی پودمان‌هایی با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده برای مربیان در نظر گرفته می‌شود، البته در کنار این پودمان‌ها برنامه‌های مشترکی برای آموزش و توانمند سازی مربیان در نظر گرفته شده است.

حکیم‌زاده تصریح کرد: توجه به هویت ایرانی اسلامی یکی از مهمترین مسائلی است که در برنامه‌های دوره پیش‌دبستانی باید به آن توجه شود بنابراین یکی از مسائل مورد تاکید در دوره‌های توانمند سازی،  آموزش‌های لازم برای تقویت هویت ایرانی اسلامی است.

دوره پیش‌دبستانی نباید نسخه اول ابتدایی باشد

وی با تاکید بر اینکه دوره پیش‌دبستانی نباید نسخه اول ابتدایی باشد، گفت: یکی از اهداف آموزش‌ها در دوره‌های توانمند سازی توجه به اهداف و محتوای برنامه درسی در این دوره است.
 
معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: در دوره پیش‌دبستانی خواندن و نوشتن مورد تایید نیست و باید مهارت‌های دیگر ازجمله آمادگی لازم برای ورود به مدرسه، رشد اجتماعی شناختی و مهارت‌های زندگی مورد توجه قرار گیرد.
 
حکیم‌زاده گفت: همچنین زبان آموزی و یادگیری فعال از مهمترین مسائلی است که بر پایه زبان معیار باید برای نو‌آموز پیش‌دبستانی تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما