شناسهٔ خبر: 32402263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در بازدید از مناطق سیل زده خوزستان مطرح شد؛

صدمات مناطق سیل زده با فروکش کردن آب نمایان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران: پس از فروکش کردن بحران سیل، رسیدگی به مناطق سیل زده باید دوچندان شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ محسن هاشمی صبح امروز در بازدیدی از مناطق سیل زده خوزستان و لرستان گفت: حضور در استان سرفراز خوزستان در نیمه شعبان که روز امید مستضعفین و رنج کشیدگان جهان است، باعث افتخار ماست.

رئیس شورای اسلامی مهمترین عنصر مهدویت را تلاش مستمر انسان‌ها در جهت جبران بی عدالتی‌ها دانست که سرانجام با حضور منجی عالم بشریت به اکمال خواهد رسید.

وی گفت: هدف نهضت امام خمینی وانقلاب آن بود که بگوید وظیفه ما در دوران غیبت، نشستن، ناامیدی و دعای تنها نیست بلکه تلاش روزافزون وعمل به وظایف انسانی واسلامی در قبال جامعه، بخش مهمی از مهدویت است.

هاشمی افزود: امروز شاهد تبلور و ظهور اندیشه و رفتار مهدوی در بخش بزرگی از کشورمان هستیم، دستانی که به کمک هموطنان آسیب دیده از سیل وبلایای طبیعی آمده است، دستانی است که امام زمان را یاری می‌کند و براساس آموزه‌های دینی، اعتقاد داریم ولیعصر عجل الله تعالی فرجه شریف خود در میان برادران وخواهران مضطر و مصیبت زده استان خوزستان حضور دارد و شیعیان خود را تنها نمی‌گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی موضوعی بصورت گسترده در تبلیغات رسانه‌ای و فضای مجازی مطرح می‌شود، بصورت طبیعی پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شده و تحت الشعاع حوادث جدید قرار می‌گیرد، اما باید توجه داشته باشیم بحران در زندگی هموطنان سیل زده بخصوص در استان‌های خوزستان و لرستان، پس از فروکش کردن بحران سیل، آغاز می‌شود و صدمات سنگین وارد شده به محل سکونت، کشاورزی و دامداری و زیرساخت‌های این مناطق، با فروکش کردن آب، تازه نمایان می‌شود.

وی افزود: اگر قرار باشد، دولت و مردم در توجه و یاری رساندن به این استانها، در هفته‌های آینده دچار سستی و اختلال شوند، شاهد بروز فجایع انسانی بزرگی در این مناطق خواهیم بود که قطعا تلفات و آسیب‌های آن از سیل کمتر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر توجه به وضعیت بهداشتی مردم، تامین تغذیه و ترمیم زیرساخت‌های جاده ای، نیرورسانی و امکان تجدید فعالیت در کسب و پیشه‌های دچار آسیب شده، را بسیار ضروری برشمرد.

نظر شما