شناسهٔ خبر: 32402215 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به درگذشت منیر فرمانفرمائیان

بهشتی: کشورمان هنرمند بزرگی را از دست داد

71548

سید محمد بهشتی می‌گوید که فوت زنده‌یاد منیر فرمانفرمائیان باعث شد که کشور هنرمند بزرگی را از دست بدهد و این افسوس برای ما که او را از دست دادیم به جا مانده است.

صاحب‌خبر -

این مدیر سابق فرهنگی و سینمایی در گفت‌وگو با ایسنا به دنبال درگذشت منیر فرمانفرمائیان، هنرمند نقاش و از پیشگامان هنر مدرن ایران، اظهار می‌کند: ایشان یکی از مهمترین هنرمندان دوره معاصر ما محسوب می‌شدند که عمر طولانی و بسیار تأثیرگذاری داشتند. او هنرمندی صاحب سبک و زبان اختصاصی و بسیار پُرکار بود که کارهای بسیار ارزنده‌ای نیز از خود به یادگار گذاشت.

بهشتی یادآور می‌شود: شاید خانم فرمانفرمائیان در مقیاس جهانی بیشتر شناخته‌شده باشند؛ به خاطر اینکه آثارشان اغلب در سطح بین‌المللی به نمایش گذاشته شده بود، که البته در سال‌های اخیر در ایران نیز بیشتر معرفی شدند.

او با بیان اینکه زنده‌یاد فرمانفرمائیان انسانی شاد، پُرانرژی و خلاق بود، می‌گوید: حتی هفته گذشته نیز که به ملاقات ایشان رفته بودم، تا آخرین لحظات پُر از ایده بود و دلش می‌خواست کار کند. او واقعاً یک هنرمند به تمام معنا بود. خوشبختانه آثارشان قابل دسترس است. ایشان در دوره حیات بخشی از آثارشان را وقف دانشگاه تهران کردند که برای همه قابل دسترس باشد و برخی از دیگر آثارشان نیز در موزه‌ها قابل دسترس است.

بهشتی در پایان با تاکید بر اینکه «کشور هنرمند بزرگی را از دست دارد»، اظهار می‌کند: زنده‌یاد فرمانفرمائیان تمام تلاشش را کرد که عمر مفیدی داشته باشد و یادگاری‌های خوبی را هم از خود به جای گذاشت. زندگی او بیهوده هدر نرفت و کارهای زیادی انجام داد. برای ما جای افسوس دارد که شخصیت بزرگی همانند ایشان را از دست داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، هنرمند نقاش و از پیشگامان هنر مدرن ایران شنبه (۳۱ فرودین ماه) به دلیل کهولت سن در منزل شخصی خود درگذشت. زنده‌یاد فرمانفرمائیان که در سال ۱۳۰۱ خورشیدی در شهر قزوین متولد شده بود، از هنرمندان تأثیرگذار عرصه هنرهای تجسمی بود و آثار هنری ماندگاری را دوران حیات، از خود به جای گذاشت.

انتهای پیام

نظر شما